Poprzedni temat Ťť Następny temat
Przesunięty przez: mamut55
30 Marzec 2012, 23:46
problem z odpaleniem
Autor Wiadomość
kszychoo
inżynier :)




Auto: Opel
Silnik: C20NE
Pojemność: 2000
Oznaczenie: sportive
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Maj 2008, 22:43   problem z odpaleniem

witam
mam problem z odpaleniem. przed problemem wystapily pewne objawy a mianowicie podczas jazdy na gazie spadaly obroty do 500 na biegu lawoym. Poruszalem troche przeplywomierzem zeby dojsc do sruby od regulacji blosa bo myslalem ze moze mieszanka zbyt uboga no i po tym "zabiegu" odpalilem na gazie, strasznie sie dusil(nie przepalal) wiec przelaczylem na benzyne. przejechalem moze ze 100m i silnik zgasl. brak mozliwosci odpalenia na beznyznie, gazie. wymienilem swiece. iskra byla kazdej z nich(wczesniej rowniez) nie pomoglo. przelozylem spowrotem swiece i silnik ku mojemu zdziwieniu odpalil. jednak do konca wszystko nie bylo w porzadku bo w podczas przelaczania na gaz silnik gasl, chyba ze podczas przelaczania bylo ok 4000 obrotow to troche sie poksztusil i dalej juz na gazie chodzil dobrze no moze z wyjatkiem spadku mocy... na nastepny dzien jechal juz na benzynie i pewnym momencie przestal przepalac, obroty spadly i silnik zgasl. nie odpala do dzisiaj. przelozylem z c18nz cewke, kopulke oraz kable, nowe swiece zostaly wiec praktycznie caly uklad zaplonowy jest ok. nie zmienilo to sytuacji. z kolega Michalem podejzewamy modul zaplonowy, ktory jest w komputerze... czujnik polozenia walu ok - 500ohmow, krokowy rowniez - 8,5ohma.
Ma ktos jakis pomysl co jeszcze mozna by sprawdzic ewentualnie co moglo sie zepsuc?
z gory dziekuje za pomoc.
 
 
 
PiCiA
[Usunięty]


Wysłany: 20 Maj 2008, 17:10   

kolego ja mialem podobny przypadek i sie okazało ze przepływomierz ;/ i troche mnie to kosztowało;/ pozdrawiam
 
 
kszychoo
inżynier :)




Auto: Opel
Silnik: C20NE
Pojemność: 2000
Oznaczenie: sportive
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Maj 2008, 17:14   

a jak sprawdzic czy to przeplywomierz?

[ Dodano: 23 Maj 2008 ]
Picia niestety mial kompa 4.1 takze inna przeplywka i nie dalo rady podmienic :(
okazalo sie ze wymiana pompy paliwa rozwiazala sprawe odpalania. Odpala bez problemu.
Nie palil na gazie i na beznynie wiec rzeczywiscie jedyna wspolna czesc to przeplywka ale to ze nie palil musi miec jakas inna przyczyne. wczesniej bralem pod uwage ze moze pompa paliwa poszla bo troche glosno chodzila ostatnio, ale skoro na gazie nie ruszal to problem lezy w czym innym. jednak teraz na benzynie rusza a na gazie nie, wiec powstaly dwa problemy a nie jeden. z jednym sobie poradzilem zostal drugi. przedstawia sie to mniej wiecej tak ze nawet na cieplym silniku odpalic na gazie nie chce. raz sie zdarzylo przy bardzo dlugim kreceniu i to tylko z gazem w podlodze. podczas pracy silnika na beznynie kiedy przelacze na gaz gasnie od razu. przy 4 tys obrotow to przelaczenie jakos wychodzi, popierdzi troszke i jesli uda mu sie nie zgasnac to chodzi na gazie, wiec jakby cos nie tak bylo z przelaczaniem... Wie ktos moze co moze byc tego powodem?

[ Dodano: 23 Maj 2008 ]
znalazlem przyczyne! pod odkreceniu blosa wykrylem pekniecie w wezu prowadzacym do przepustnicy. zalatalem i smiga jak dawniej :mrgreen:
dziekuje wszystkim za pomoc :)
pozdro!
 
 
 
sibir92
Tylko Astra :)



Auto: Opel
Silnik: X30XE
Pojemność: 3000
Oznaczenie: B204L
Skąd: Paczków
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 15:20   

Też mam panowie problem z c20ne

Jak jest zimny odpali i jeżdżę normalnie ale jak się zagrzeje zaczyna przerywać aż w końcu zgaśnie i tylko przy odpaleniu tak jak by dostawał dawkę i gaśnie znowu dostawał i gaśnie

Totalnie już nie wiem co to może być proszę o pomoc
 
 
Tbg




Skąd: TARNOBRZEG
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 16:33   

sibir92 napisał/a:
Też mam panowie problem z c20ne

Jak jest zimny odpali i jeżdżę normalnie ale jak się zagrzeje zaczyna przerywać aż w końcu zgaśnie i tylko przy odpaleniu tak jak by dostawał dawkę i gaśnie znowu dostawał i gaśnie

Totalnie już nie wiem co to może być proszę o pomoc


Masz w niej LPG ?
 
 
 
jokeros
AUTOELEKTRONIKA




Auto: Opel
Pojemność: 1800
Oznaczenie: Astra H
Skąd: Mielec--->Tarnów
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 18:35   

Moze to byc spowodowane nagrzewaniem sie przekaznika pompy paliwa(to jest delikatna choroba opla).Rozbiez go i przelutuj.Taka sama sytuacja moze byc w ECU.Posprawdzaj wszystkie łącza,wtyki gniazda itd.Sprawdz tez jak ci sie nagrzeje i zgasnie czy zyje pompa paliwa.Jesli sie nieodzywa to masz problem w wyzej wspomnianym przekazniku.
 
 
 
sibir92
Tylko Astra :)



Auto: Opel
Silnik: X30XE
Pojemność: 3000
Oznaczenie: B204L
Skąd: Paczków
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:38   

Zagrzałem samochód przestał chodzić podłączyłem pompę paliwa bezpośrednio i pompa pompuje ale dalej to samo się dzieje

jak czytałem błędy to tylko 12 się pojawia ale to normalne, nie wiem co to może jeszcze być

czy jeśli podłącze na chwilę pompę z 1.4 to powinna jakoś chodzić ?

czy może to być przez złe świece czy coś w tym stylu
 
 
jokeros
AUTOELEKTRONIKA




Auto: Opel
Pojemność: 1800
Oznaczenie: Astra H
Skąd: Mielec--->Tarnów
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 12:16   

sibir92 napisał/a:
czy jeśli podłącze na chwilę pompę z 1.4 to powinna jakoś chodzić ?
Moze sie odezwac ale niejestem przekonany,niedawno odpalałem vectre A po swapie z 1,6 na c20ne i hulala na pompie z z c16nz.A co do twojego problemu to jak ci to auto zgasło to w tym momencie szukaj przyczyny bo raczej albo niema iskry albo problem z paliwem,jedno z dwoch.Mimo ze pompa pompuje sprawdz cisnienie paliwa przy listwie.A czy masz gazownie?bo byc moze emulator ci rozłancza wtryski jak sie zagrzeje.
 
 
 
marpas
marpas



Auto: Opel
Silnik: X16SZ
Pojemność: 1600
Skąd: BDG.
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 16:27   

sibir92, http://www.nokaut.pl/szuk...opel-astra.html -na zachete poz 1 niektore pompy moga pracowac w 1,4 i 1,6
 
 
beet60




Auto: Opel
Silnik: C20XE
Pojemność: 2000
Oznaczenie: c20xe
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 16:48   

u mnie to była wina właśnie przekaźnika pompy paliwa.... na zimno odpalał jak ta lala.. na ciepło lubił zgasnąć i odpalił dopiero jak ostygł..nowy przekaźnik około 50 pln...aha tak samo było na lpg i na benie...
 
 
sibir92
Tylko Astra :)



Auto: Opel
Silnik: X30XE
Pojemność: 3000
Oznaczenie: B204L
Skąd: Paczków
Wysłany: 26 Styczeń 2011, 23:00   

Panowie czy to może być wina cewki ?

Jak przejadę 100-200m to zaczyna przerywać i chodzi tylko do 1000 1500 obrotów po dodaniu gazu zaczyna tak jakby gasnąć, jak puszcze gaz obroty znowu wskakują ale nie wzrosną

Znajomy mówił że miał coś podobnego w Cali i była to ponoć wina cewki

Co o tym myślicie
czy ktoś już miał coś podobnego ?
 
 
Gajda
Michał



Auto: Opel
Oznaczenie: C18XE/Z22SE
Skąd: Makówiec
Wysłany: 27 Styczeń 2011, 00:36   

masz na mysli LPG tak???
ja miałem podobnie w drugim samochodzie ale okazało sie ze butla była zapchana.
mozliwe ze cewka do konca sie nie otwiera. zobacz jeszcze filtr gazu no i parownik :)
 
 
 
sibir92
Tylko Astra :)



Auto: Opel
Silnik: X30XE
Pojemność: 3000
Oznaczenie: B204L
Skąd: Paczków
Wysłany: 27 Styczeń 2011, 13:46   

Gaz jest zrobiony 2 dni temu był gazownik porobił wszystko

Tak samo mam an gazie i na benzynie

[ Dodano: 1 Luty 2011, 18:07 ]
Panowie po regulacji dawki gazu autko na LPG chodzi jak malinka a na benzynie to samo

szef mechanik powiedział mi że może to być czujnik temperatury wtrysku czy coś takiego ??

a co waszym zdaniem wina pompy ?? czegoś innego ??

[ Dodano: 2 Luty 2011, 13:28 ]
Panowie pomocy

[ Dodano: 23 Luty 2011, 18:35 ]
Hej :( Wymieniłem czujnik temp cieczy ... pokazuje mi błąd zbyt wysokiego napięcia na przepływomierzu ... czy przepływomierz może tak mocić ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group