Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez jacekpotera » 21 listopada 2007, 21:13

Witam ma problem zakupiłęm kondensator do swojego audio i ni groma nie wiem jak go podłączyć ma jakieś wyjśćie na plus i minus i nie wiem jak to cholerstwo od akumulatora pod wzmacniacz podłączyć i mam oytanie czy pod 2 wzmacniacze moge go podłączyć pomocy ratujcie :570:
jacekpotera
 
 

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez Łukasz.ASTRA II » 21 listopada 2007, 21:24

na zasilaniu wpiety rownolegle.


pzdr. Łukasz
Łukasz.ASTRA II
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 153
Dołączył(a): 3 czerwca 2005, 22:18
Lokalizacja: WOLIN

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez jacekpotera » 21 listopada 2007, 21:26

A można trocze prośćiej kończyłem samochodówke ale to było dawno i mi wszystko wyparowało
jacekpotera
 
 

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez Łukasz.ASTRA II » 26 listopada 2007, 12:32

no prościej sie chyba nie da :) masz + i - i na nich wpinasz kondzia czyli plus wchodzi do kondzia i idzie dalej i - tak samo :)

pzdr. Łukasz
Łukasz.ASTRA II
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 153
Dołączył(a): 3 czerwca 2005, 22:18
Lokalizacja: WOLIN

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez oloelektro » 30 listopada 2007, 17:59

skoro masz kondensator to wypadało by sie najpierw zapoznac z jego działaniem i zastosowaniem..i czy wogóle jest potrzebny. ;D ehh...
Obrazek
oloelektro
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 353
Dołączył(a): 4 lutego 2006, 13:46
Lokalizacja: Dębica / Czarna
Województwo: Podkarpackie
Imie: Rafał
Auto: Seat Leon II
Silnik: 1.9 tdi BLS 105KM
Pojemność: 1.9

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez Karlosastragsi » 5 grudnia 2007, 12:58

Ja bym podpioł wzmaki niezależnie, każdy osobno pod kondensator. Pozdro!!!
Karlosastragsi
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 567
Dołączył(a): 1 września 2007, 15:43
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez oloelektro » 5 grudnia 2007, 19:36

masz racje kazdy osbono lepiej ale przy 20- 30 cm nie bedze to mialo za wielkiego znaczenia :] wiec narysowałem tak jak jest :d
oloelektro
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 353
Dołączył(a): 4 lutego 2006, 13:46
Lokalizacja: Dębica / Czarna
Województwo: Podkarpackie
Imie: Rafał
Auto: Seat Leon II
Silnik: 1.9 tdi BLS 105KM
Pojemność: 1.9

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez Karlosastragsi » 6 grudnia 2007, 08:16

No, no :564:
Karlosastragsi
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 567
Dołączył(a): 1 września 2007, 15:43
Lokalizacja: Szczecin

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez reallyman » 19 maja 2010, 22:18

Panowie jedno zasadnicze pytanie przed zakupem:
Mam zamiar kupić kondensator. Chcę go podłączyć normalnie pod akumulator ale dodatkowo oczywiście zamontować bezpiecznik na kablu plusowym oraz włącznik/wyłącznik, żeby mi w nocy nie rozładował baterii.
Można tak zrobić czy kondensator musi być ciągle włączony bo inaczej nie będzie dobrze działał ??
reallyman
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 475
Dołączył(a): 28 września 2008, 10:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Chrysler 300C
Silnik: HEMI
Pojemność: 5.7

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez asmo » 19 maja 2010, 22:55

jedna zasadnicza spraw przeczytaj jak działa kondensator i jakie ma zadanie nie koniecznie w CA a sam sobie odpowiesz na to pytanie i nie cuduj z żadnymi wyłącznikami podłącz jak bozia nakazała a będzie git i dla twojej wiadomości kondensator wypadało by naładować przed wpięciem w instalację i co codziennie rano będziesz go ładował?? mija się to z celem
asmo
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 453
Dołączył(a): 31 sierpnia 2009, 16:06
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Imie: Marcin
Auto: Astra H GTC
Silnik: 18XER
Pojemność: 1.8

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez reallyman » 20 maja 2010, 08:39

Dlatego zadałem kolejne proste pytanie na tym forum, aby ktoś kto się zna podpowiedział mi - osobie która się nie zna !!!
Czytałem jakie zadanie ma kondensator :
Masz cały tekst poniżej jakbyś czegoś nie wiedział. Poszerzysz swoją wiedzę.

Kondensator do samochodowego systemu audio jest jak luksusowe wyposażenie auta. Pozornie można się bez niego obejść, ale kto raz spróbuje już nigdy nie będzie chciał z niego zrezygnować. To wcale nie jest żart...
Zadajmy sobie pytanie: Po co kondensator do samochodu? Kondensator ma zapewnić jeszcze lepsze wrażenia z odsłuchu muzyki w samochodzie. Ale jak?
Kondensator podobnie jak tradycyjny akumulator gromadzi energię elektryczną. Naturalne jest zatem, że skoro gromadzi to również oddaje - w przypadku systemu audio, elementem najbardziej potrzebującym energii jest wzmacniacz, który zasila niezwykle "prądożerne" głośniki niskotonowe, które dostarczają słuchaczom tak niezapomnianych wrażeń basowych. I nie ma przy tym znaczenia, czy delektujemy się wspaniałą głębią kontrabasu jazzowego kwartetu czy też syntetycznymi uderzeniami techno. Aby głośniki mogły odpowiednio zagrać (a jak wiadomo, aby uzyskać odpowiednie basy potrzebna jest duża membrana; aby zaś rozruszać dużą powierzchnię trzeba sporo siły) muszą mieć odpowiednio dużo mocy ze wzmacniacza. Ponieważ nie jest to żadne perpetum mobile, wzmacniacz musi uzyskać wystarczająco dużo energii z akumulatora, by wytworzyć odpowiednią moc. Wszystko jest w porządku dopóki akumulator dostarcza odpowiednią dawkę energii. Niestety we współczesnych samochodach bardzo dużo urządzeń czerpie energię z akumulatora. Samochodowy wzmacniacz jako jeden z najbardziej "prądożernych" urządzeń może nie uzyskać tyle prądu ile potrzeba. Przekłada się to od razu na pracę głośników. Zamiast głębi i precyzji kontrabasu możemy usłyszeć dogorywający instrument. Wówczas muzyka w samochodzie przestaje się kojarzyć z przyjemnością. Jak zatem temu zaradzić? Można dodać drugi akumulator. Tylko po co? Dużą baterię nie łatwo umieścić tuż przy wzmacniaczach (wymóg jak najmniejszej odległości). Potrzeba zatem czegoś innego.

Heinz Fisher zaproponował coś lepszego i bardziej efektywnego: umieszczenie przy wzmacniaczu specjalnego niewielkiego kondensatora (małe urządzenie łatwiej umieścić w samochodzie). O trafności tego pomysłu niech świadczy to, że szybko znalazł naśladowców na całym świecie, a mało która marka uznana za wyspecjalizowaną nie ma w ofercie kondensatorów.
Jaką zatem rolę pełni kondensator? Przede wszystkim wspomaga wzmacniacz. Kiedy bowiem sprzęt będzie wymagał większej dawki energii niż jest mu w stanie dostarczyć akumulator łatwo pobierze zapas z kondensatora. Mała odległość (nie większa niż 40 cm) pomiędzy nimi gwarantuje, że zapas zostanie szybko dostarczony do odbiorcy. A wówczas wierność odtwarzania muzyki zostanie z łatwością zachowana.

Z kondensatora jest jeszcze jeden pożytek - pełni ważną, a niedocenianą rolę stabilizatora zasilania. Tym samym skutecznie zabezpiecza sprzęt przed skutkami wahań napięcia. W praktyce zapewnia to bezawaryjne funkcjonowanie urządzeń. Naturalnie nie ma nic za darmo - z kondensatora będziemy mieli pożyetk tylko wtedy, kiedy to będzie produkt wysokiej jakości. Tanie urządzenie może natomiast szkodzić! Nic nie da się ukryć w przypadku radioodtwarzaczy czy głośników. Już po samym wyglądzie poszczególnych komponentów łatwo odróżnić produkt wysokiej jakości od taniej podróbki. W przypadku kondensatorów to nie jest takie proste. Wszystko co najważniejsze kryje się w zamkniętej hermetycznej puszce. Jej otwarcie bezpowrotnie niszczy sprzęt. Z tego korzystają nieuczciwi producenci, którzy oszczędzają na tym co najistotniejsze. Aby kondensator mógł zgromadzić wystarczająco dużo energii musi się wyróżniać dużą pojemnością. Zapewniają ją płyty metalowe o jak największej powierzchni. Ponieważ trudno je zmieścić w niewielkiej obudowie, zastąpiono je specjalną folią aluminiową zwijaną w rulon. Tym samym folia o powierzchni ok. 1000 m2 mieści się bez problemów w niedużej, smukłej puszce. O tym jak duża jest to powierzchnia łatwo się przekonać - wystarczy porównać wymiary folii z wymiarami własnego mieszkania. Jak nietrudno wydedukować zgromadzona na tak dużej powierzchni energia to niezłe źródło do wykorzystania. Aby jednak jak najszybciej wykorzystać pełną zawartość kondensatora należy rozwiązać problem poboru energii zgromadzonej np. na końcu foliowego rulonu. W końcu zgromadzone tam elektrony mają sporą drogę do przebycia! Brax jako jedyny zastosował liczne punkty kontaktu (niekiedy nawet 18 pasków) w precyzyjnie wyliczonych odległościach. Tym samym zawsze mamy gwarancję, że w dowolnej chwili możemy wykorzystać pełny potencjał urządzenia.

Niezmiernie ważna jest również precyzja wykonania. Poszczególne miejsca styku muszą być bardzo trwałe, a zwoje folii zabezpieczone przed zwarciem. Łatwo sobie wyobrazić następstwa zwarcia - poważnie uszkodzone wzmacniacze, głośniki i instalacja - oszczędności poczynione na materiałach i technologii mogą być wyjątkowo niekorzystne w skutkach.
reallyman
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 475
Dołączył(a): 28 września 2008, 10:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Chrysler 300C
Silnik: HEMI
Pojemność: 5.7

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez asmo » 20 maja 2010, 22:33

nie sądzę abym akurat na ten temat musiał wiedze poszerzać ale miło dziękuje :) więc już zapewne wiesz że kondensator nie rozładuje ci aku ;) rozumiem że zadałeś pytanie ale można było na logikę to wziąć i pomyśleć że skoro tak a nie inaczej zaleca się montować kondensator to nie potrzeba mu żadnych udziwnień typu włączniki jęsli miał by rozładować ci aku to pewnie producent by zamontował odpowiedni włącznik ale wtedy nie miał by całkowicie sensu montaż takiego urządzenia bo niby po co generalnie nie wszystko trzeba ulepszać a czasem lepiej nie zmieniać nic szczególnie jeśli chodzi o elektrykę w aucie bo o pożar nie trudno a podszedłem do sprawy w ten nie inny sposób bo nie jestem zwolennikiem tego typu udziwnień i niepotrzebnego wstawiania pierdół w instalację :564:
asmo
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 453
Dołączył(a): 31 sierpnia 2009, 16:06
Lokalizacja: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Imie: Marcin
Auto: Astra H GTC
Silnik: 18XER
Pojemność: 1.8

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez glut007 » 22 maja 2010, 17:10

A jaką masz moc muzyczną w swoim aucie?? Może wcale nie potrzebujesz kondzia...
glut007
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 548
Dołączył(a): 18 sierpnia 2007, 17:50
Lokalizacja: Kalisz

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez reallyman » 23 maja 2010, 11:50

asmo, OK. Słyszałem, że jak się ma alarm lub inne zabezpieczenie w aucie i dioda ciągle mruga od tych rzeczy to kondensator (2 F) potrafi to wyłapać i po dwóch nocach aku pada całkowicie.

glut007,
Skrzynia - 800 W
2 głośniki - 520 W
Seria w aucie - 200 W
Razem - 1520 W

Wzmacniacz 1200 W
reallyman
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 475
Dołączył(a): 28 września 2008, 10:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Chrysler 300C
Silnik: HEMI
Pojemność: 5.7

Re: Pomocy jak podłączyć kondensator

Postprzez Pjotras » 23 maja 2010, 12:01

o moc rms (rzeczywistą) chodzi koledze glut007, a nie o moc max. te wartości co podałeś są mocami szczytowymi i raczej nie osiągalnymi, a w wypadku doboru kondka jedynie rzeczywiste moce są brane pod uwage. popatrz czy masz tam podaną moc z RMS.
Pjotras
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1123
Dołączył(a): 7 stycznia 2009, 20:20
Lokalizacja: SZA

Następna strona

Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości