Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Lakierka - od czego zacząć?

Postprzez n0zyk » 8 września 2011, 18:46

Siema. Moje auto miało robioną blacharkę 2 lata temu. Zaczyna wychodzić ruda poza tym przydała by się polerka i pomalować kilka rzeczy na nowo. Do tego muszę dwa miejsca wyszpachlować bo mam małe wgnioty. Blacharz i lakiernik trochę sobie za to wezmą. A ja dostałem całkiem nie dawno zestaw z pistoletami do piaskowania, lakierowania i ropowania do kompresora. Kompresor mogę kupić.

Teraz pytanie czy trudno jest samemu pomalować kilka gratów, wyszpachlować? Nie znam się totalnie na szpachlach, jakiś bazach, podkładach... Jedyne co robiłem z lakierki to malowałem ostatnio bębny na czarno sprayem :D

Czy może lepiej to olać i dać do lakiernika bo zepsuję? Mam lakier metallic, to się jakoś specjalnie maluje?

Liczę na rady dla chcącego ugryźć ten temat :)
n0zyk

Re: Lakierka - od czego zacząć?

Postprzez darjan123 » 8 września 2011, 19:28

Siema. Za sam kompresor zapłacisz ze 400-500zł, do tego jak ci wyleci dziurka w blacharce to trzeba to zaspawać(wstawić reperaturke). Musisz kupić baze i lakier bezbarwny(jak kto woli klar). Do bazy i lakieru rozcieńczalnik i utwardzacz. Następnie trzeba to umiejętnie zmieszać ze sobą. Pomalujesz to trzeba umyć pistolet i siebie, do tego najlepsze jest nitro. Jeżeli element został pomalowany dobrze(brak zacieków) matujesz papierem wodnym i polerka. Jeżeli są zacieki to piłujesz papierem wodnym lub hebelkiem do momentu ich likwidacji. Jeśli przetrzesz się do bazy no to kicha, malowanie od nowa. Jest jeszcze dużo rzeczy, które wpływają na efekt końcowy malowanego elementu. Ale nie myli się ten kto nic nie robi, także jeżeli masz chęci i czas i kase to próbuj. Masz neta to poczytaj i jazda z malowaniem. Pozdro :564:
darjan123

-#USER

Województwo: Wielkopolskie
Imie: Dariusz
Auto: astra h combi
Silnik: Z18XE
Pojemność: 1800

Postprzez RYCHU KSC » 8 września 2011, 20:10