Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez elmer » 30 września 2017, 18:20

O właśnie o wartość rezystora mi chodziło.
Dzięki :) .
elmer
 
-#USER
 
Posty: 57
Dołączył(a): 31 stycznia 2017, 10:37
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Astra G kombi
Silnik: X25XE LPG
Pojemność: 2500

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez elmer » 16 października 2017, 21:32

Tak jak pisałeś żeby podłączyć wtyczkę do tego zaworka.
Wtyczkę mam podłączoną. Nadal wywala mi błąd tego zaworka powietrza wtórnego.
Wsadzenie rezystora 100 Ohm we wtyczkę też nic nie daję,
Zauważyłem, że podczas pracy silnika na biegu jałowym w tej wtyczce nie ma napięcia. Jest 0 Voltów.
Jest to wtyczka dwupinowa.

Dla przybliżenia czy chodzi o ten właśnie zaworek ?
Wg wężyka, który leci od tej nierdzewnej gruchy to właśnie on.

Obrazek

Obrazek

Chyba znalazłem przyczynę:
złączę X7 Vectry B
Pin 22. Brown/Grey - SAI Pump relay Coil.
SAI is part of the car loom, You have to cut the brown relay plug out of the vectra fusebox on the NS strut and connect a 12v and ignition live connection on brown relay, then join the brown/grey from the relay to brown/grey in the X7 plug (You don't have to, but the engine will still run but will be left with ECU light on all the time).


Cytat pochodzi z tej strony:
http://www.migweb.co.uk/forums/projects ... rsion.html

Poniżej schemat elektryczny silnika X25XE z Vectry B oparty na sterowniku Motronic M 2.8 (porównując do tego co u mnie to ten schemat jest właściwy):
Obrazek
Na schemacie zaznaczyłem na czerwono interesujące mnie elementy. Są to pompa powietrza wtórnego M27, zawór elektromagnetyczny nadmuchu powietrza wtórnego Y15 oraz chyba najważniejszy przekaźnik nadmuchu powietrza wtórnego K12.
Zawór Y15 jest widoczny na powyższych zdjęciach.
We wtyczce nie ma napięcia, bo jeden jej pin jest połączony z masą a drugi nie jest podłączony, bo nie ma podłączonego przekaźnika K12. Wystarczy podłączyć jakiś przekaźnik między piny 22 i 23 złącza X7 i błąd związany zaworkiem powietrza wtórnego powinien zniknąć, a co za tym idzie kontrolka check też.
elmer
 
-#USER
 
Posty: 57
Dołączył(a): 31 stycznia 2017, 10:37
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Astra G kombi
Silnik: X25XE LPG
Pojemność: 2500

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez wolo86 » 17 października 2017, 14:04

A jak mam v6 w efce c25xe to ta prawa lapa silnika od vectry c3.2 to mi podejdzie?
wolo86
 
-#USER
 
Posty: 70
Dołączył(a): 29 maja 2009, 11:29
Lokalizacja: Lubzina

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez sebo14_92 » 17 października 2017, 17:23

Jezeli juz masz to po co pytasz? Nie podejdzie
sebo14_92
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 764
Dołączył(a): 25 października 2010, 16:25
Lokalizacja: Mława
Województwo: Mazowieckie
Imie: Sebastian
Auto: Astra G Coupe
Silnik: z/y32se
Pojemność: 3175 cm3

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez elmer » 18 października 2017, 11:01

Przeglądałem forum elektroda.pl w poszukiwaniu rozwiązania jakiegoś konwertera obrotów ze sterownika X25XE do obrotomierza Astry G.

Wszędzie piszą o dzielniku częstotliwości.
Podobno na popularnym tajmerze 555 można coś takiego zrobić jak układ monostabilny.

Czy ktoś z Was zna częstotliwość dla której wskazanie obrotomierza w Astrze G pokazuję np. 2000 [obr/min] ?


Edit


Rozwiązanie odnośnie braku napięcia na zaworku powietrza dodatkowego:
podłączyłem przekaźnik jak na schemacie, tym samym pozbylem sie bledu P0410 i lampka check zgasła :) .
Można śmiało usunąc ten zaworek wraz z fragmentem wężyków oraz gruchę i rury, tlyko kolektory zaslepic.

Odnośnie obrotomierza, przerobiłem układ z trzema diodami i rezystorem, teraz działa OK.
Ostatnio edytowano 18 października 2017, 19:09 przez Gaw0r, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie pisz posta pod postem! Używaj opcji edytuj.
elmer
 
-#USER
 
Posty: 57
Dołączył(a): 31 stycznia 2017, 10:37
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Astra G kombi
Silnik: X25XE LPG
Pojemność: 2500

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez sebo14_92 » 18 października 2017, 20:41

Z tym zaworkiem to juz dawno bylo wiadomo. Co do obrotomierza to na tym dzielniku nie przeklamuje? Niektorzy pisali ze troche za duzo pokazuje wzgledem odczytu z ecu
sebo14_92
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 764
Dołączył(a): 25 października 2010, 16:25
Lokalizacja: Mława
Województwo: Mazowieckie
Imie: Sebastian
Auto: Astra G Coupe
Silnik: z/y32se
Pojemność: 3175 cm3

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez elmer » 20 października 2017, 09:19

Czy przekłamuję to na 100% nie wiem, bo już nie chciało mi się porównywać. Na pewno wskazanie nie jest do końca wiarygodne, ale i tak jest znacznie lepiej niż zawyżanie obrotów o 1/3.
Piszesz o tym zaworku: jak bym to gdzieś znalazł to bym nie wywarzał otwartych drzwi.
No ale cóż, dłuzej będę pamietał ;) .
elmer
 
-#USER
 
Posty: 57
Dołączył(a): 31 stycznia 2017, 10:37
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Astra G kombi
Silnik: X25XE LPG
Pojemność: 2500

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez elmer » 24 października 2017, 23:30

Kiedyś mając W201 i chcąc pozbyć się KE-JETronica wymyśliłem sobie zmianę na EFI poprzez EasyECU, ale z tego co doczytałem to DET3 czy DEC (ottomotive) też ma między innymi funkcję wejścia/wyjścia częstotliwościowego.
Oprócz tego są inne zalety tego ustrojstwa.
elmer
 
-#USER
 
Posty: 57
Dołączył(a): 31 stycznia 2017, 10:37
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Astra G kombi
Silnik: X25XE LPG
Pojemność: 2500

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez kamiloooo » 31 października 2017, 13:43

Pacjent astra g 2.0 turbo. Co trza wymienic przy swapie na 2,5 ? Sam slupek i elektryke? Skrzynia, sprzeglo, chlodnice moga zostac?
kamiloooo
 
-#USER
 
Posty: 62
Dołączył(a): 8 lipca 2017, 22:10
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Kamil
Auto: Astra F
Silnik: V6
Pojemność: 2.5

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez elmer » 31 października 2017, 21:42

Jeśli chłodnica jest taka sama jak w X20XEV (2.0 136KM) to chłodnica zostaję.
W razie potrzeby mam ori szczelną i czystą chłodnicę z Vectry B V6.
elmer
 
-#USER
 
Posty: 57
Dołączył(a): 31 stycznia 2017, 10:37
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Astra G kombi
Silnik: X25XE LPG
Pojemność: 2500

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez elmer » 1 grudnia 2017, 18:17

Witam ponownie

Postanowiłem wymienić świece i przewody WN.
Dlatego zdemontowałem kolektory dolotowe wraz z osprzętem.
Od razu chciałem przenieść czujnik temp silnika z tego mojego nieszczęsnego trójnika na mostek między głowicami.
Tak jak mam teraz to wskaźnik wychyla się dopiero jak auto postoi na jałowym dłuższy czas. Boję się żeby nie przegrzać zdrowego silnika.
W mostku między głowicami są dwa czujniki wpięte w instalację silnika V6. Jeden czujnik jednoprzewodowy jest na wsuwkę, a drugi jest na wtyczkę dwupinową.

Który z nich mogę wywalić żeby przenieść czujnik z X20XEVa żeby mi pokazywał prawidziwą temperaturę i żeby sterownik V6 nie wywalał mi Checka ?

Proszę o pilną pomoc, bo własnie jestem w garażu i chciałbym to dziś ogarnąć.

Dodano po jakimś czasie:
Przedzwoniłem miernikiem przewód od tego czujnika na wsuwkę z przewodem niebieskim złącza X7 i jest to ten sam przewód, więc ten czujnik jednopinowy jest w Vectrze B na wskaźnik temperatury.
Czyli usuwam ten i wkręcam czujnik z X20XEV podpięty pod sterownik X20XEV.
NIestety są inne gwinty, nie pasuję.
Czujnik na wskaźnik jednopinowy (wsuwka) zostawiam nietknięty. Czujnik dwupinowy założe w mój trójnik (silnik pewnie będzie trochę dłużej chodził na ssaniu) a czujnik z X20XEVa wkręce w mostek. Gwinty są te same.
elmer
 
-#USER
 
Posty: 57
Dołączył(a): 31 stycznia 2017, 10:37
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Astra G kombi
Silnik: X25XE LPG
Pojemność: 2500

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez sebo14_92 » 2 grudnia 2017, 17:54

Zrób tak jak powinno być. Czujnik temperatury silnika to nie tylko ssanie on/off

Obrazek
sebo14_92
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 764
Dołączył(a): 25 października 2010, 16:25
Lokalizacja: Mława
Województwo: Mazowieckie
Imie: Sebastian
Auto: Astra G Coupe
Silnik: z/y32se
Pojemność: 3175 cm3

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez zyleeta » 19 stycznia 2018, 20:40

Mam problem, mianowicie z wiązką od c25xe, jakiś janusz już tam był Obrazek
Obrazek

Są odcięte 4 kable o kolorach
Czerwono żółty
Czerwono biały
Brązowo czerwony
Brązowo zielony

Może ktoś pomoże od czego to, albo ktoś posiada jakieś schematy i mógł by mi udostępnić
był bym wdzięczny za pomoc

Dodam jeszcze że ten silnik był już kiedyś swapowany do calibry c20ne i ta wiązka nie była tam jakoś ogarnięta. I jak dobrze pamiętam te kable były chyba gdzieś koło skrzynki z przekaźnikmi.

Edit: 20.01.2018

Już wiem od czego te kabelki, sprawdziłem miernikiem na początku wszystkie piny do ecu i nic brak sygnału, potem wszystkie wtyczki i okazało się że to od tej drugiej elektronicznej przepustnicy, teraz pytanie brzmi czy bez podpięcia tego będzie to funkcjonować ??
zyleeta
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 37
Dołączył(a): 18 listopada 2012, 12:07
Lokalizacja: Lubzina
Województwo: Podkarpackie
Imie: Sławek
Auto: Astra GSi
Silnik: C20NE
Pojemność: 2000

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez elmer » 18 marca 2018, 14:49

Zawsze z pomocą przychodzą dokładne schematy z rozpiską kolorów przewodów.

Pytanie mam:
1. Pragnę na wiosnę uruchomić klimę.
Wyczytałem w Internetach, że sprężarka z Vectra c Z32SE (3,2 V6) pasuję w mocowania do X25XE oraz ma te same gniazdo do podłączenia przewodów do Astra G X20XEV
Prawda czy fałsz ?

2. Pragnę mieć 6 biegów do przodu, zamiast obecnych 5. Obecna skrzynia F18 z X20XEV
Czy skrzynia F40 przypasuję pod blok X25XE? Sprzęgło mam: płaskie koło C20XE z tarczą i dociskiem.
Jeśli tak to czy półosie z Vectra B X25XE podejdą do skrzyni F40 ? Półosie mam w garażu wraz z wałkiem pośrednim przykręcanym do bloku silnika.

3. Tylne sprężyny z wersji sedan lub htb podobno pasują do kombi. Cel: obniżenie tyłu auta, bo po założeniu letnich 17stek 205/40 za wysoko stoi. Przód jest idealnie.
elmer
 
-#USER
 
Posty: 57
Dołączył(a): 31 stycznia 2017, 10:37
Województwo: Śląskie
Imie: Rafał
Auto: Astra G kombi
Silnik: X25XE LPG
Pojemność: 2500

Re: V6 w Astrze - pytan kilka

Postprzez sebek90 » 18 marca 2018, 15:01

co do skrzyni, sa 2 rodzaje ktore po przeróbkach podejda po v-ki. drozsza i tansza. mniej i bardziej awaryjna. orientowałem sie w temacie i w obu przypadkach koszt wsadzenia 6-stki jest bardzo podobno jak nie taki sam.
trzeba przerabiac mocowania, kosz skrzyni tez nie wchodzi perfekto.
ogolnie to ja odpusciłem bo jest sporo przerobek by to wsadzic.
(pytałem sie ludzi ktorzy robia swapy w Astrach i sa w temacie)

co do sprezyn z tylu. z hb pasują nawet do lanosa :D
w zawieszenie w AG jest takie same w kazdej wrsji nadwozia.
tylna belka jest taka sama wiec sprezyny beda pasowac.
sebek90
 
-#USER
 
Posty: 76
Dołączył(a): 19 czerwca 2016, 14:23
Województwo: Śląskie
Imie: Sebastian
Auto: Astra G
Silnik: x25xe
Pojemność: 2.5 v6

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do SWAPy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość