Zaloguj    Zarejestruj

Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Tutaj prezentujemy wszystkie inne auta niz Opel Astra

Moderatorzy: ModTeam, Zarząd

  • Autor
    Wiadomość

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez Niko » 4 marca 2018, 18:57

Dudek dzięki, sam też jestem w lekkim szoku że jednak udało się dorwać wersję z tą kombinacją kolorystyczną.

Pora na mały up:

Ostatnio znów podjąłem się naprawy sprężarki kilmatyzacji ( 3 raz ) i niestety po montażu nowego uszczelnienia wałka dalej było nieszczelne. Następna naprawa będzie już z fabrycznie nową sprężarką klimatyzacji a nie żadną regenerowaną. :573:
Udało się też przekroczyć granicę 250tyś km.
Przy 252 tyś km został wymieniony olej silnikowy na Amsoil 5w50 ( jeden z nielicznych 5w50 dostępnych u mnie )
W lato planuję samodzielną renowację i malowanie felg oraz dodatkowe wygłuszenie drzwi i boczków a może jako wisienkę w torcie zmienię głośnik subwoofera na coś z wyższej półki ( nie wiem na co konkretnie bo nie znam średnicy ori głośnika ) no i FIS ...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niko
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 629
Dołączył(a): 27 marca 2011, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: AJK 2.7T
Pojemność: 2671

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez Niko » 6 stycznia 2019, 16:08

Po paru miesiącach pora napisać co tam się dalej dzieje z autem tak więc zacznę od początku :

W kwietniu 2018r została zamonotowana nowa sprężarka klimatyzacji Denso ( 1200zł ), niestety starej nie udało mi się odratować ze względu na brak możliwości zakupu nowego uszczelniacza ( dławicy ) wałka a zamiennik przepuszczał ( pas przedni łącznie zdejmowany 5 razy do tego ) to się zdenerowałem i kupiłem nową :D
Następnie zostały zmienione przednie tarcze hamulcowe i klocki bo niestety okładzina cierna odklejała się od blach i biło. Wpadł nowy komplet tarcz Brembo i klocki firmy Textar, hamowało ok i nie piszczało.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W sierpniu po powrocie z Belgii niestety wyżej wymieniony zestaw zaczął bić i podjąłem decyzję o wymianie kompletu tym razem na pokład wpadł zestaw tarcz Zimmerman i klocki firmy Girling, po dotarciu hamowały nawet lepiej niż poprzedni zestaw ale niestety lubi sobie popiszczeć przed samym zatrzymaniem auta. I poszło 2x 800zł na przednie hamulce :573:
Obrazek
Obrazek

Również w sierpniu został wymieniony termostat i został zregenerowany wentylator ssący bo raz działał a raz nie przez co głupiało też studzenie turbin po zgaszeniu auta wentylator pchający pracował na pełnych obrotach a powinien obracać się bardzo powoli. Przyczyną było oczywiście brak szczotek :D Kupiłem nowe szczotki i orginalny wentylator dalej robi przeciąg jak nowy :D Później wymieniłem też sprzęgło visco od wentylatora bo niestety już trochę nie domagało i nie wiało jak powinno. Wszystkie te czynności były wykonane przez to że gdy stałem w korku temperatura na zegarach wychodziła ponad 90st co nie powinno mieć miejsca przy sprawnym układzie chłodzenia.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ale żeby nie było mi zbyt dobrze to miała też miejsce awaria dwa dni po wymianie visco gdzie wentylator wciągnął kable od pasa przedniego przy tym uszkadzając uszczelniacz w sprzęgiełku visco... oczywiście wpadło drugie nowe. Instalacje naprawiłem i znów wszystko działa jak powinno. A wszystko przez to że wypięły się kable ze spinki przy wentylatorze ...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

We wrześniu przyszedł w końcu też czas na przyjemniejsze rzeczy takie jak wygłuszenie drzwi. Prace zostały wykonane poprzez zastosowanie na zewnętrzną blachę mat butylowych firmy Silent Coat i na to pianka z zamkniętymi porami, na boczki została zastosowana pianka STP 12mm z otwartymi porami. Łączny koszt materiałów ok 600zł .

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Następnie wpadł też komplet nowych platynowych świec firmy NGK oraz zostały wymienione dwie nowe sondy lambda firmy Bosch przed katalizatorami ( za nie posiadam )

Obrazek
Obrazek

W międzyczasie niestety jakaś ku....a na parkingu pod blokiem przyrysowała mi zderzak tylny z prawej strony. Wiem kto ale nie miałem żadnych dowodów więc z hajsów nici. Podjąłem decyzję by oddać auto w ręce fachowca który robił zaprawkę w tym miejscu i pomalował też dolną połówkę drzwi kierowcy bo pojawiły się tam jakieś bąbelki pod lakierem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

W październiku zająłem się w końcu wyświetlaczem FIS. Oczywiście paczka przyszła od naszych "My friend" z Chin. Jako że orginalny wyświetlacz jest matowy została też naklejona matowa folia na nowy wyświetlacz tylko niestety jest jeden problem mianowicie w okularach przeciwsłonecznych w pionie nie widzę co jest na wyświetlaczu i muszę przekręcić głowę a jak przekręcę głowę to nie widzę wyświetlaczy od licznika i zegarka :D Może kiedyś poprawie ale na razie nie chcę mi się kalibrować wskazówek jeszcze raz ...
Co najlepsze że pierwszego dnia po wymiania FIS działał prawidłowo, po 3 dniach stania po odpaleniu silnika FIS całkiem zgłupiał i myślałem o kolejnej wymianie ale po kolejnych 3 dniach w magiczny cudowny sposób wyświetlacz wrócił do normy i jest ok :573:

Obrazek
Obrazek

W listopadzie przyszedł czas na wymianę oleju, oczywiście wybór był był prosty tzn Amsoil 0W40 + filtr firmy Mann.

Obrazek

Niestety żeby nie było zbyt dobrze coś zaczęło stukać przy ruszaniu i zmianach biegów z przodu z prawej strony. Podejrzewałem że to przegub który wymieniłem ale nic się nie zmieniło, w końcu po obserwacjach i przemyśleniach postanowiłem wymienić poduszki silnika ( hydropodstawy ) które też tanie nie były 350zł za szt x 2. To był strzał w 10tkę bo prawa poduszka miała wyrwaną podstawę która stukała. Po wymianie poduszek która była mega przeje....ana ze względu na brak miejsca na jakie kolwiek ruchy ręką dzięki rurom od turbo. Prawa strona była względnie łatwa ale strona kierowcy to jakieś 4h pracy. Łącznie zajęło mi to 6h. Ale warto było bo teraz na auto nie przenoszą się żądne wibracje pracy silnika. Nie obyło się bez strat bo musiałem przeciąć na pół płasko-oczkową 13tkę :573:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na zdjęciach ledwo widać te poduszki a co dopiero dobrać się do nich od góry gdzie były nakrętki mocujące.
Na chwilę obecną mechanicznie nie ma nic do zrobienia, blacharsko też nie ma co robić :564:
Do zrobienia zostały tylko maty grzewce w fotelu kierowcy bo grzeje tylko pół fotela.

CDN...
Niko
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 629
Dołączył(a): 27 marca 2011, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: AJK 2.7T
Pojemność: 2671

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez Sylwesters7 » 6 stycznia 2019, 17:08

O to żeś trochę kasy dołożył do autka.... Z tymi tarczami tak jest. Póki nie biją nie ma sensu zmieniać
Sylwesters7
 
ModTeam
 
Avatar użytkownika

Posty: 2090
Dołączył(a): 29 czerwca 2012, 06:58
Lokalizacja: Biłgoraj
Województwo: Lubelskie
Imie: Sylwester
Numer klubowy: K047
Auto: Seat Leon
Silnik: BWJ
Pojemność: 2000
Telefon: 693 241 000

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez Niko » 6 stycznia 2019, 17:23

No niestety dwukrotnie były tarcze Brembo i biły ....
Niko
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 629
Dołączył(a): 27 marca 2011, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: AJK 2.7T
Pojemność: 2671

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez KaMYk » 6 stycznia 2019, 19:43

Niezły zakres prac i kosztów, ale jak napisałeś, auto ogarnięte, tylko jeździć :)
KaMYk
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 1379
Dołączył(a): 21 marca 2015, 06:57
Lokalizacja: Płock
Województwo: Mazowieckie
Imie: Krzysztof
Numer klubowy: K056
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Pojemność: 2.0 CDTI
Telefon: 691999765

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez sebo14_92 » 6 stycznia 2019, 20:51

Tarcze masz 321? Jak tak to wspolczuje, to gowno nie badaje sie do prawie 2 tonowego auta
sebo14_92
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 779
Dołączył(a): 25 października 2010, 16:25
Lokalizacja: Mława
Województwo: Mazowieckie
Imie: Sebastian
Auto: Astra G Coupe
Silnik: z/y32se
Pojemność: 3175 cm3

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez Niko » 6 stycznia 2019, 21:32

Do nie modzonego auta starczają. Co ciekawe bicie nie pojawiało się po mocniejszym rozgrzaniu tarcz tylko tarcze pewnego pięknego dnia postanowiły się pokrzywić. Obecnie mam tarcze z polifta 320mm a różnią się trochę konstrukcją dzwona tarczy ale wymiary są te same. W połączeniu z tylnymi hamulcami z S6 hamuje to znośnie.
Niko
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 629
Dołączył(a): 27 marca 2011, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: AJK 2.7T
Pojemność: 2671

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez themarvin » 7 stycznia 2019, 09:52

Niko, jeśli chodzi o zagadkę z wyświetlaczem i okularami - podaję słowo klucz: polaryzacja.

W skrócie i uproszczeniu: Twoje okulary przeciwsłoneczne są z polaryzacją. Z opisu wynika, że jest to polaryzacja pionowa. Czyli przepuszczają światło spolaryzowane tylko w płaszczyźnie pionowej (dlatego nie widzisz refleksów np.: od kałuży)
I teraz: FIS "świeci" światłem spolaryzowanym w poziomie, a wyświetlacz zegarów w pionie. A skoro Twoje okulary w neutralnej pozycji głowy przepuszczają tylko światło pionowe to nie widzisz FIS'a, ale zegary już tak.
Jak przekręcisz głowę to zmieniasz płaszczyznę okularów, więc zaczynasz widzieć FIS, a przestajesz zegary.
Ot cała fizyka ;)

Z ciekawostek możesz pokręcić głową jak jesteś na stacji, a dystrybutory mają wyświetlacze ciekłokrystaliczne, też są niezłe jaja :D albo jak masz troszkę starszego smartfona. Ogólnie tu spotykają się dwa zjawiska zasada działania wyświetlaczy LCD i okulary z polaryzacją :)

p.s. oczywiście co jest spolaryzowane w pionie lub poziomie przyjąłem arbitralnie, dla ułatwienia tłumaczenia :)
themarvin
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 560
Dołączył(a): 3 października 2011, 12:46
Lokalizacja: DW / LPU
Województwo: Dolnośląskie
Imie: mvn
Auto: GTC / F
Silnik: Z20LER/X16SZR
Pojemność: 2000

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez Niko » 7 stycznia 2019, 22:00

Mi się zdaje że dałem ciała przy naklejaniu foli matowej bo była to folia przeznaczona do telefonów komórkowych. Niby głupota a w przy słonecznych dniach i okularach będzie irytowało. Więc pewnie któregoś pięknego dnia wyjmę zegary zdejmę tą folię bez ruszania wskazówek i nakleję drugą ( akurat mam zapasową ) i zobaczę przed przyklejeniem jaki będzie efekt. Na razie mam przymusowy urlop bo złamałem nogę i nici z poprawek :573:
Niko
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 629
Dołączył(a): 27 marca 2011, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: AJK 2.7T
Pojemność: 2671

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez wesolek » 12 stycznia 2019, 20:10

mimo ze wiekowe juz auto ale to po czesci jego plus to stan dosc dobry auta. Oby tak dalej. Naped nie jest staly a dolaczany.
wesolek
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1054
Dołączył(a): 10 lutego 2007, 23:55
Lokalizacja: Goleniow

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez Niko » 13 stycznia 2019, 12:56

Napęd nie jest dołączany a jest stały ( torsen ), haldex miało A3 z tamtych lat.
Niko
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 629
Dołączył(a): 27 marca 2011, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: AJK 2.7T
Pojemność: 2671

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez Stigi » 5 marca 2019, 18:32

Napęd torsen vs haldex
Oba dołączane
Torsen czysto mechaniczny
Haldex elektroniczny. ;)

Świetna furka :)
Stigi
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 3389
Dołączył(a): 9 września 2008, 20:10
Lokalizacja: Pruszków
Województwo: Mazowieckie
Imie: Rafał
Auto: Astra G
Silnik: Z32SE
Pojemność: 3.2
Telefon: 606794688

Re: Audi A6 C5 2.7biturbo limousine

Postprzez Niko » 6 marca 2019, 02:54

Dzięki :D A co do wątku napędu to odsyłam tutaj : http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 2&t=121592
https://autokult.pl/27764,rodzaje-i-zas ... h-audi,all
Torsen rozdziela moment obrotowy pomiędzy osie ale nie jest rozłączany ( fizycznie nie ma takiej możliwości ). Proporcje bez uślizgu wynoszą 50:50 dopiero w przypadku utraty przyczepności moment jest przenoszony na oś o większej przyczepności np 30:70.
Niko
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 629
Dołączył(a): 27 marca 2011, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: AJK 2.7T
Pojemność: 2671

Poprzednia strona

Powrót do Inne Auta

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości