Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Pierścienie centrujace

Postprzez KamilGSic20ne » 1 kwietnia 2014, 17:21

Witam. Koledzy mam pytanie. Jestem na zakupie felg. Poprosiłem goscia aby zmierzyl otwór centrujacy w feldze i mowi ze około 61. W astrze mam 56.6. Szukam pierscieni i takowych nie ma. Sa tylko z 60.1 do 56.6. I tu moje pytanie. Czy rozmiary otworów w felgach sie zwieszkają co 1mm czy sa tez jakies mniejsze roznice? Czy poprostu gość zle zmiezył i beda mialy 60.1. Dodam ze są to felgi AEZ 16' 4x100 7.5J.
KamilGSic20ne
 
-#USER
 
Posty: 39
Dołączył(a): 5 czerwca 2013, 12:48
Lokalizacja: Małopolska

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez robson24 » 1 kwietnia 2014, 17:46

mam kolegę co ma pierścienie, sprawdź dokładnie wymiary, mogę Ci załatwić każdy rozmiar
robson24
 
-#USER
 
Posty: 637
Dołączył(a): 20 grudnia 2005, 11:25
Lokalizacja: SCXXXXX

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez Raku » 1 kwietnia 2014, 18:50

Madox robi
Raku
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 2095
Dołączył(a): 31 maja 2009, 17:54
Lokalizacja: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
Imie: Michał
Auto: Astra G Bertone
Silnik: Z22SE
Pojemność: 2.2
Telefon: 534606405

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez Lukasik » 2 kwietnia 2014, 13:45

na kazdej wulkanizacji po 10zl za sztuke dostaniesz
Lukasik
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 5552
Dołączył(a): 22 czerwca 2005, 12:20
Lokalizacja: Radom
Województwo: Mazowieckie
Imie: Lukasz
Auto: astra
Silnik: lel
Pojemność: 2,0

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez arcik » 3 kwietnia 2014, 07:08

A na allegro masz po 3,5 ze wszystkimi mozliwymi wymiarami
arcik
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 584
Dołączył(a): 27 października 2011, 20:26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez goru » 23 kwietnia 2015, 08:37

ta, kupuj na allegro to dadzą ci byle listki, cieńsze i elastyczniejsze, niż najtańsza butelka. Ja już dałem się wrobić takim debilom. Okazało się że na miejscowej wulkanizacji mieli normalne plastikowe pierścienie, grube, twarde a nie żadne listki do uja...
opel ma piastę 56,6 mm a felga ma 60.1 mm, popatrz sobie rozpiskę piast w samochodach i takowych pierścieni szukaj, z XX.X na 56,6.
goru
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 119
Dołączył(a): 30 marca 2014, 14:55
Lokalizacja: Ostrołęka
Województwo: Mazowieckie
Imie: Adam
Auto: wczoraj
Silnik: X16SZ
Pojemność: 1.6

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez Cre2 » 23 kwietnia 2015, 15:53

No u mnie jak zakładałem wczoraj opony to gość przyniósł mi ładne twarde plastikowe pierścienie centrujące i po 5zł za szt policzył.
Cre2
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 260
Dołączył(a): 26 kwietnia 2014, 15:52
Lokalizacja: Krosno
Województwo: Podkarpackie
Imie: Kamil
Numer klubowy: K053
Auto: Astra Sedan Irmscher
Silnik: X14NZ
Pojemność: 1400
Telefon: 510876024

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez goru » 23 kwietnia 2015, 17:31

u mnie pierścienie z 56.6 mm na 57.1 mm kosztowały około 60 zł.
goru
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 119
Dołączył(a): 30 marca 2014, 14:55
Lokalizacja: Ostrołęka
Województwo: Mazowieckie
Imie: Adam
Auto: wczoraj
Silnik: X16SZ
Pojemność: 1.6

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez Luis » 23 kwietnia 2015, 20:43

goru napisał(a):u mnie pierścienie z 56.6 mm na 57.1 mm kosztowały około 60 zł.

Ile? Ja takie znalazłem w necie coś koło 35zł z wysyłką ;)
Luis
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 3564
Dołączył(a): 3 maja 2010, 09:48
Lokalizacja: Stawiski
Województwo: Podlaskie
Imie: Łukasz
Numer klubowy: K030
Auto: Astra F
Silnik: c16nz
Pojemność: 1598 cm3
Telefon: 509788227

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez Killer » 23 kwietnia 2015, 20:49

goru napisał(a):pierścienie z 56.6 mm na 57.1


poka jak wygląda taki pierścień. różnica 0,5mm między piastą a otworem w feldze to ścianka pierścienia ma 0,25mm?
Killer
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 474
Dołączył(a): 28 lutego 2014, 21:13
Lokalizacja: Kościan/okolice
Województwo: Wielkopolskie
Imie: Piotr
Auto: AF
Silnik: C16SE
Pojemność: 1,6
Telefon: 721 387 660

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez goru » 23 kwietnia 2015, 21:26

ło fak, nie pokaże Wam bo mam je założone na aucie, dam przykładowe foto:

Obrazek
goru
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 119
Dołączył(a): 30 marca 2014, 14:55
Lokalizacja: Ostrołęka
Województwo: Mazowieckie
Imie: Adam
Auto: wczoraj
Silnik: X16SZ
Pojemność: 1.6

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez Piotr_Wu » 24 kwietnia 2015, 00:46

goru, już Ci gdzieś pisałem. Jak według Ciebie miałby wyglądać pierścień zmniejszający średnicę (!) o pół milimetra. To musi być listek, który da się przerwać jak kartkę papieru. Nic innego nie dostaniesz.
Miałem dokładnie takie zmieniające otwór z VW na Opla i wiem jak to wygląda. Ale alternatywą jest tylko i włącznie jazda bez nich.

Kwestia ceny to temat na inną rozmowę ;)


Killer napisał(a):poka jak wygląda taki pierścień. różnica 0,5mm między piastą a otworem w feldze to ścianka pierścienia ma 0,25mm?

Może gdzieś kiedyś jeszcze znajdę (zagubiły w piwnicy) i zrobię foto.
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4910
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 21:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez goru » 24 kwietnia 2015, 10:13

@Piotr_Wu
nie dogadamy się, wiem, że pisałeś ale chyba nie spojrzałeś na foto pierścienia wyżej. Na miejscu kupiłem takie z 56.6 na 57.1, taka grubość, na foto tego nie zobaczysz tak, ale jest to bardzo zajebiaście twardy, sztywny plastik, a te listki co kupiłem na allegro to były gorszego jeszcze cieńsze i z choojowego plastiku, gorszego niż po najtańszej byle wodzie z marketu, elastyczne, w żadnej roli by sie nie sprawdziły, w żadnej, poza spaleniem ich. A te co mam twarde, grube to są normalne pierścienie.

Ale alternatywą jest tylko i włącznie jazda bez nich.

jak możesz komuś tak wmawiać?
ja tak wracałem do domu jak założyłem alusy i mi na samych śrubach trzymało, to bicie przy 50 km/h, do tego śruby dostają mocno i się psują. Następnego dnia załatwiłem pierścienie.
goru
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 119
Dołączył(a): 30 marca 2014, 14:55
Lokalizacja: Ostrołęka
Województwo: Mazowieckie
Imie: Adam
Auto: wczoraj
Silnik: X16SZ
Pojemność: 1.6

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez Piotr_Wu » 24 kwietnia 2015, 17:22

Koło w ogóle nie trzyma się na pierścieniu centrującym :) On ma tylko i wyłącznie pomagać w odpowiednim założeniu/ustawieniu koła względem środka obrotu piasty. Cała siła trzymania się koła wytwarzana jest przez śruby/nakrętki, a koło trzyma się wyłącznie przez siłę tarcia, która wytwarza się między felgą a piastą. Pierścień centrujący po dokręceniu nie przenosi na siebie najmniejszej siły.

Bez pierścieni da się jeździć, niczym to nie grozi, siły rozkładają się tak samo, nic się nie psuje. Różnica tylko w tym, że trudniej (ale możliwe) w odpowiedni sposób założyć koło - jeździłem tak przez 7-8 sezonów letnich Astrą F i 2-3 Nubirą, żadnego szarpania, bicia ani innych negatywnych zjawisk w zakresie prędkości 0-170 km/h (więcej nigdy nie jechałem, bo nie było czym).
Pierścień centrujący można porównać do tej śrubki, którą wstępnie ustala się tarczę lub bęben hamulcowy. Jak jest to ułatwia montaż, ale ona kompletnie nic nie daje, na nic nie wpływa podczas jazdy.
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4910
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 21:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Pierścienie centrujace

Postprzez szynszyl » 12 października 2015, 08:39

wiem, ze stary post był, ale nie mogłem się oprzeć

goru napisał(a): to bicie przy 50 km/h
koniecznie sprawdź opony wyważenie opon, stan felg, potem przeguby
mam założone do astry zaciski z cali turbo 288mm
przyklad:
piasta calibry - Piasta koła
Felga: 5
Il. zębów: 33
Miejsce zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
srednica zewnętrzna: 137
żr. otworu: 110
żr. piasty koła: 39
od nr. podw.: P1000001
od nr. podw.: P9000001

03 26 184

Piasta astry - Piasta koła
Felga: 4
Il. zębów: 33
Miejsce zabudowy: oś przednia po obydwu stronach
srednica zewnętrzna: 120
żr. otworu: 100
żr. piasty koła: 39

więc żeby centrować toczyłem za grubą kasę piersćionki fi 120mm na 139 mm
a otwór wewnętrzny jest bez zmian.
i to jest właściwy powód toczenia pierścieni od wewnątrz
a te centrujące :) to jak Piotr_Wu, napisał.
szynszyl
 
-#USER
 
Posty: 125
Dołączył(a): 23 grudnia 2010, 00:57
Lokalizacja: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Imie: wojciech
Auto: astra
Silnik: x20xev
Pojemność: 2000

Powrót do Koła, Felgi i Opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości