Wymiana progów i reperaturek

Moderatorzy: ModTeam, Zarząd

Awatar użytkownika
mrmariusz
-#USER
-#USER
Posty: 84
Rejestracja: 30 marca 2010, 20:51
Lokalizacja: Bełchatów

Wymiana progów i reperaturek

Post autor: mrmariusz »

Witam serdecznie
koledzy potrzebuje w swojej asi zrobić tzn wymienić oba progi, obie reperaturki tylnich błotników i pewnie nadkola też będzie trzeba robić. Jestem samoukiem i chciałbym spróbować to samemu zrobić więc będę wdzięczny za wskazówki co i jak należy robić pokolei najlepiej jak by było pokazane na zdjęcia co by ujrzał to namacalnie. Ile trzeba wyciąć w aucie blachy, jak nakładać te reperaturki (na styk czy nowa reperaturka na starą blechę auta) no wszystko wszystko najlepiej od A do Z
Za wszelką pomoc będę ogromnie wdzięczny
Awatar użytkownika
Ventura
Zarząd
Zarząd
Posty: 3282
Rejestracja: 21 października 2008, 19:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Ventura »

Powiem tyle co wiem.
mrmariusz pisze: Ile trzeba wyciąć w aucie blachy
tyle ile trzeba, tam gdzie skorodowane
mrmariusz pisze:jak nakładać te reperaturki (na styk czy nowa reperaturka na starą blechę auta)
na styk najlepiej ale mało kto tak robi bo to trudne/czasochłonne, starej blachy sie pozbywaj, a nie ze nakladac nową na starą ;)
Awatar użytkownika
Dany
-#USER
-#USER
Posty: 44
Rejestracja: 15 kwietnia 2011, 11:59
Lokalizacja: Mazowsze - Żyrardów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Dany »

co do progów, to dobrze jest rozwiercic wszystkie zgrzewy, dobre ostre wiertło 6 lu 7 mm wystarczy
potem delikatnie przecinaczek cienki lub mocny srubokret i progów sie pozbedziesz, co za tym idzie bedzieł miał idealnie pospawac nowy, bo bedziesz miał otworu w karoserii :)
Awatar użytkownika
mrmariusz
-#USER
-#USER
Posty: 84
Rejestracja: 30 marca 2010, 20:51
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: mrmariusz »

to już coś wiem dzięki wielkie
a ma ktoś zdjecia ze swoicj prac nad takimi wymianami??
asmax123
-#USER
-#USER
Posty: 5
Rejestracja: 9 października 2012, 10:18
Lokalizacja: Sochaczew/W-wa

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: asmax123 »

Ja wymieniałem jakiś miesiąc temu. Progi, tylny pas i łatkę na tylnym błotniku. Zgrzewy rozwiercałem wiertłem 8mm, i tu musisz uważać, żeby trafić na zgrzew mniej więcej na środku i nie przewiercić na wylot- z wyczuciem ;) Masz tu dwa zdjęcia, które znalazłem na telefonie.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
mrmariusz
-#USER
-#USER
Posty: 84
Rejestracja: 30 marca 2010, 20:51
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: mrmariusz »

bomba serdeczne dzięki
te zgrzewy rozwiercałeś na dole czy na górze od strony drzwi??
a czy robiłeś wewnątrz progów jakąś konserwacje tzn czy coś pryskałeś
i czym to spawałeś??
Awatar użytkownika
Hohner
-#USER
-#USER
Posty: 254
Rejestracja: 18 marca 2011, 22:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Hohner »

czy progi od hb 5 drzwi podejda do hb 3 drzwi bez problemu? Bo znalazłem nowki sztuki z ocynku za niezla cene
Awatar użytkownika
GOREK
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 7722
Rejestracja: 15 listopada 2005, 20:44
Województwo: Podkarpackie
Imie: Grzesiek
Numer klubowy: K004
Auto: Opel Motorsport
Silnik: Z18XE
Pojemność: 1800
Telefon: 506 130 003
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: GOREK »

czy progi od hb 5 drzwi podejda do hb 3 drzwi bez problemu? Bo znalazłem nowki sztuki z ocynku za niezla cene
nie ma takiej opcji, progi z 5d są całkiem inne, chyba że chcesz sama kawałki przednie wstawić, to da rade, ale całego nie wstawisz.

zobacz różnicę:

3d http://moto.allegro.pl/progi-prog-lewy- ... 88108.html

5d http://moto.allegro.pl/progi-prog-opel- ... 83812.html

całkowicie inna cześć górna progu.
Awatar użytkownika
Hohner
-#USER
-#USER
Posty: 254
Rejestracja: 18 marca 2011, 22:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Hohner »

Masz racje, dzięki za odp.
(nie jestem takim dobrym wzrokowcem: :564: )
Awatar użytkownika
jokeros
-#USER
-#USER
Posty: 1205
Rejestracja: 5 stycznia 2009, 23:00
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: jokeros »

kup sobie wiertło do rozwiercania zgrzewow,niepoprzewiercasz karoserii na wylot(chodzi oto zeby nierobic ubytkow w orginalnej blasze).piekna sprawa bo mam takie,potem w nowym progu wywiercisz sobie male dziurki a jak masz wprawe w migomacie to tak zaspawasz ze niebedziesz musial spawow szlifowac.
Szymon 1587cm3
-#USER
-#USER
Posty: 1224
Rejestracja: 24 marca 2010, 19:59
Lokalizacja: Gniezno

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Szymon 1587cm3 »

jokeros pisze:niepoprzewiercasz karoserii na wylot
Własnie lepiej przewiercic na wylot i spawac od srodka do nowej blachy. Czesto ten oryginalny rant jest i tak zmeczony i lepiej go łapac do prostej i równej blachy. I tak zadna kasta nie wytrzyma wiecej niz 2 wymiany progów. Ten czarny podklad koniecznie zeszlifuj, nie maluj na to bo odlezie

Ten niby ocynk sobie odpusc, przy spawaniu i tak zlezie. Progi przed wstawieniem zamaluj antykorozyjnym od srodka
piecia508
-#USER
-#USER
Posty: 961
Rejestracja: 1 października 2007, 12:32
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Astra F I H
Silnik: x14xe z17dth
Pojemność: 1.4 1.7
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: piecia508 »

Szymon 1587cm3 pisze:Ten niby ocynk sobie odpusc, przy spawaniu i tak zlezie. Progi przed wstawieniem zamaluj antykorozyjnym od srodka
I do tego dodam,że warto jeszcze po wszystkim zalać do środka oleju lub środka do profili zamkniętych.
Awatar użytkownika
jokeros
-#USER
-#USER
Posty: 1205
Rejestracja: 5 stycznia 2009, 23:00
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: jokeros »

Szymon 1587cm3 pisze:
jokeros pisze:niepoprzewiercasz karoserii na wylot
Własnie lepiej przewiercic na wylot i spawac od srodka do nowej blachy. Czesto ten oryginalny rant jest i tak zmeczony i lepiej go łapac do prostej i równej blachy. I tak zadna kasta nie wytrzyma wiecej niz 2 wymiany progów. Ten czarny podklad koniecznie zeszlifuj, nie maluj na to bo odlezie

Ten niby ocynk sobie odpusc, przy spawaniu i tak zlezie. Progi przed wstawieniem zamaluj antykorozyjnym od srodka
niebylo by specjalnych wierteł do rozwiercania zgrzewow a wiadome o czym to swiadczy,a jak sobie zmeczysz orginalny rant to wiadome ze swiadzy to o tobie i chyba lepiej doprofilowac nowy element niczym z plasteliny jak tłuc orginalna twardsza blache.
Szymon 1587cm3
-#USER
-#USER
Posty: 1224
Rejestracja: 24 marca 2010, 19:59
Lokalizacja: Gniezno

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Szymon 1587cm3 »

wiertlo kolego jest po to aby odwiercac w miejscach gdzie nie ma mozliwosci spawac od srodka. Wtedy po odwierceniu dwóch takich elementów z dwóch róznych aut mamy mozliwosc dokladnego spasowania i spawania z zewnatrz uzywanych elementów. Trudno zeby do Fki ktos montowal uzywany próg :D

Ori blache meczy czas, a nie odwiercanie, czy przewiercanie ktore i tak zaspawasz .
Kazdy zrobi jak uwaza, ja wiercilem na wylot i mialem spawy idealnie w tym samym miejscu co fabryczne zgrzewy, bezsensowne moim zdaniem wiercic dziurki w nowej blasze tylko po to zeby ja przyspawac
Raku
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2105
Rejestracja: 31 maja 2009, 16:54
Województwo: Mazowieckie
Imie: Michał
Auto: Opel Signum
Silnik: Z19DTH
Pojemność: 1.9
Telefon: 534606405
Lokalizacja: Przysucha

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Raku »

Tylko uważaj z wycinaniem blachy bo jak wytniesz za dużo, potem nadrobisz kawałkiem tak jak u mnie to pewne jest ze pęknie Ci szpachla :571:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy nadwozia”