Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Wymiana progów i reperaturek

Postprzez mrmariusz » 20 września 2012, 09:58

Witam serdecznie
koledzy potrzebuje w swojej asi zrobić tzn wymienić oba progi, obie reperaturki tylnich błotników i pewnie nadkola też będzie trzeba robić. Jestem samoukiem i chciałbym spróbować to samemu zrobić więc będę wdzięczny za wskazówki co i jak należy robić pokolei najlepiej jak by było pokazane na zdjęcia co by ujrzał to namacalnie. Ile trzeba wyciąć w aucie blachy, jak nakładać te reperaturki (na styk czy nowa reperaturka na starą blechę auta) no wszystko wszystko najlepiej od A do Z
Za wszelką pomoc będę ogromnie wdzięczny
mrmariusz
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 84
Dołączył(a): 30 marca 2010, 21:51
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Ventura » 20 września 2012, 11:53

Powiem tyle co wiem.
mrmariusz napisał(a): Ile trzeba wyciąć w aucie blachy

tyle ile trzeba, tam gdzie skorodowane
mrmariusz napisał(a):jak nakładać te reperaturki (na styk czy nowa reperaturka na starą blechę auta)

na styk najlepiej ale mało kto tak robi bo to trudne/czasochłonne, starej blachy sie pozbywaj, a nie ze nakladac nową na starą ;)
Ventura
 
Zarząd
 
Avatar użytkownika

Posty: 3238
Dołączył(a): 21 października 2008, 20:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Dany » 21 września 2012, 14:50

co do progów, to dobrze jest rozwiercic wszystkie zgrzewy, dobre ostre wiertło 6 lu 7 mm wystarczy
potem delikatnie przecinaczek cienki lub mocny srubokret i progów sie pozbedziesz, co za tym idzie bedzieł miał idealnie pospawac nowy, bo bedziesz miał otworu w karoserii :)
Dany
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 44
Dołączył(a): 15 kwietnia 2011, 12:59
Lokalizacja: Mazowsze - Żyrardów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez mrmariusz » 26 września 2012, 18:23

to już coś wiem dzięki wielkie
a ma ktoś zdjecia ze swoicj prac nad takimi wymianami??
mrmariusz
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 84
Dołączył(a): 30 marca 2010, 21:51
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez asmax123 » 10 października 2012, 07:24

Ja wymieniałem jakiś miesiąc temu. Progi, tylny pas i łatkę na tylnym błotniku. Zgrzewy rozwiercałem wiertłem 8mm, i tu musisz uważać, żeby trafić na zgrzew mniej więcej na środku i nie przewiercić na wylot- z wyczuciem ;) Masz tu dwa zdjęcia, które znalazłem na telefonie.
Obrazek Obrazek
asmax123
 
-#USER
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 października 2012, 11:18
Lokalizacja: Sochaczew/W-wa

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez mrmariusz » 18 października 2012, 18:57

bomba serdeczne dzięki
te zgrzewy rozwiercałeś na dole czy na górze od strony drzwi??
a czy robiłeś wewnątrz progów jakąś konserwacje tzn czy coś pryskałeś
i czym to spawałeś??
mrmariusz
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 84
Dołączył(a): 30 marca 2010, 21:51
Lokalizacja: Bełchatów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Hohner » 2 listopada 2012, 16:45

czy progi od hb 5 drzwi podejda do hb 3 drzwi bez problemu? Bo znalazłem nowki sztuki z ocynku za niezla cene
Hohner
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 254
Dołączył(a): 18 marca 2011, 23:32
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez GOREK » 2 listopada 2012, 16:52

czy progi od hb 5 drzwi podejda do hb 3 drzwi bez problemu? Bo znalazłem nowki sztuki z ocynku za niezla cene


nie ma takiej opcji, progi z 5d są całkiem inne, chyba że chcesz sama kawałki przednie wstawić, to da rade, ale całego nie wstawisz.

zobacz różnicę:

3d http://moto.allegro.pl/progi-prog-lewy- ... 88108.html

5d http://moto.allegro.pl/progi-prog-opel- ... 83812.html

całkowicie inna cześć górna progu.
GOREK
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 7695
Dołączył(a): 15 listopada 2005, 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Grzesiek
Numer klubowy: K004
Auto: Opel Motorsport
Silnik: Z18XE
Pojemność: 1800
Telefon: 506 130 003

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Hohner » 2 listopada 2012, 16:57

Masz racje, dzięki za odp.
(nie jestem takim dobrym wzrokowcem: :564: )
Hohner
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 254
Dołączył(a): 18 marca 2011, 23:32
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez jokeros » 2 listopada 2012, 18:34

kup sobie wiertło do rozwiercania zgrzewow,niepoprzewiercasz karoserii na wylot(chodzi oto zeby nierobic ubytkow w orginalnej blasze).piekna sprawa bo mam takie,potem w nowym progu wywiercisz sobie male dziurki a jak masz wprawe w migomacie to tak zaspawasz ze niebedziesz musial spawow szlifowac.
jokeros
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1205
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 00:00
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Szymon 1587cm3 » 2 listopada 2012, 20:33

jokeros napisał(a):niepoprzewiercasz karoserii na wylot


Własnie lepiej przewiercic na wylot i spawac od srodka do nowej blachy. Czesto ten oryginalny rant jest i tak zmeczony i lepiej go łapac do prostej i równej blachy. I tak zadna kasta nie wytrzyma wiecej niz 2 wymiany progów. Ten czarny podklad koniecznie zeszlifuj, nie maluj na to bo odlezie

Ten niby ocynk sobie odpusc, przy spawaniu i tak zlezie. Progi przed wstawieniem zamaluj antykorozyjnym od srodka
Szymon 1587cm3
 
-#USER
 
Posty: 1224
Dołączył(a): 24 marca 2010, 20:59
Lokalizacja: Gniezno

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez piecia508 » 2 listopada 2012, 23:12

Szymon 1587cm3 napisał(a):Ten niby ocynk sobie odpusc, przy spawaniu i tak zlezie. Progi przed wstawieniem zamaluj antykorozyjnym od srodka

I do tego dodam,że warto jeszcze po wszystkim zalać do środka oleju lub środka do profili zamkniętych.
piecia508
 
-#USER
 
Posty: 960
Dołączył(a): 1 października 2007, 13:32
Lokalizacja: Staroźreby
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Astra F I H
Silnik: x14xe z17dth
Pojemność: 1.4 1.7

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez jokeros » 3 listopada 2012, 09:41

Szymon 1587cm3 napisał(a):
jokeros napisał(a):niepoprzewiercasz karoserii na wylot


Własnie lepiej przewiercic na wylot i spawac od srodka do nowej blachy. Czesto ten oryginalny rant jest i tak zmeczony i lepiej go łapac do prostej i równej blachy. I tak zadna kasta nie wytrzyma wiecej niz 2 wymiany progów. Ten czarny podklad koniecznie zeszlifuj, nie maluj na to bo odlezie

Ten niby ocynk sobie odpusc, przy spawaniu i tak zlezie. Progi przed wstawieniem zamaluj antykorozyjnym od srodka


niebylo by specjalnych wierteł do rozwiercania zgrzewow a wiadome o czym to swiadczy,a jak sobie zmeczysz orginalny rant to wiadome ze swiadzy to o tobie i chyba lepiej doprofilowac nowy element niczym z plasteliny jak tłuc orginalna twardsza blache.
jokeros
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1205
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 00:00
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Szymon 1587cm3 » 3 listopada 2012, 10:47

wiertlo kolego jest po to aby odwiercac w miejscach gdzie nie ma mozliwosci spawac od srodka. Wtedy po odwierceniu dwóch takich elementów z dwóch róznych aut mamy mozliwosc dokladnego spasowania i spawania z zewnatrz uzywanych elementów. Trudno zeby do Fki ktos montowal uzywany próg :D

Ori blache meczy czas, a nie odwiercanie, czy przewiercanie ktore i tak zaspawasz .
Kazdy zrobi jak uwaza, ja wiercilem na wylot i mialem spawy idealnie w tym samym miejscu co fabryczne zgrzewy, bezsensowne moim zdaniem wiercic dziurki w nowej blasze tylko po to zeby ja przyspawac
Szymon 1587cm3
 
-#USER
 
Posty: 1224
Dołączył(a): 24 marca 2010, 20:59
Lokalizacja: Gniezno

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Raku » 3 listopada 2012, 11:18

Tylko uważaj z wycinaniem blachy bo jak wytniesz za dużo, potem nadrobisz kawałkiem tak jak u mnie to pewne jest ze pęknie Ci szpachla :571:
Obrazek
Raku
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 2103
Dołączył(a): 31 maja 2009, 17:54
Lokalizacja: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
Imie: Michał
Auto: Opel Signum
Silnik: Z19DTH
Pojemność: 1.9
Telefon: 534606405

Następna strona

Powrót do Elementy nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron