Wymiana progów i reperaturek

Moderatorzy: ModTeam, Zarząd

Awatar użytkownika
Ventura
Zarząd
Zarząd
Posty: 3282
Rejestracja: 21 października 2008, 19:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Ventura »

Szymon 1587cm3 pisze: I tak zadna kasta nie wytrzyma wiecej niz 2 wymiany progów.
dlaczego tak uważasz ? bo zaciekawiło mnie to - i jest to Twoja opinia czy taka przyjęta przez specjalistów ? I co inni na to tutaj ?
Awatar użytkownika
jokeros
-#USER
-#USER
Posty: 1205
Rejestracja: 5 stycznia 2009, 23:00
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: jokeros »

Szymon 1587cm3 pisze:wiertlo kolego jest po to aby odwiercac w miejscach gdzie nie ma mozliwosci spawac od srodka
jak niemasz mozliwosci zaspawac to napewno masz mozliwosc wlozenia tam wiertarki z wiertłem.przemysl co piszesz.

jak bede mial kiedys czas(a z nim ciezko) to moze wrzuce film instruktarzowy(mam na DVD) jak sie powinno profesjonalnie naprawiac blacharke.
Film krecony przez profesjonalistow,nie takich jak my tu na forum,kazdy opowiada swoje historie jak robil.A jak sie da skopiowac to wysle szymonowi.

Raku widac wlasnie ze nieprzemyslales co trzeba zrobic zeby wyciac jak nalezy,ale teraz juz pewnie wiesz hehe,kazdy sie uczy na bledach,dawniej robilem kilka takich asterek bo od blacharek zaczynałem(teraz mam gdzies).A w skrocie przystawiamy nowy element,obrys rysikiem metalowym i pasuje jak ulał.potem sczepiamy lekko i lapiemy profil(doklepujemy,wypychamy itd) zeby jak najmniej szpachli poszlo.Potem niespawamy ciagiem od poczatku do konca bo spaw zwihruje caly blotnik i pojdzie tona szpachli.Spawamy raz tu raz tam(kilka cm dalej)oto cała folozofia.i mamy elemencik prosciutki.
Raku
Przyjaciel
Przyjaciel
Posty: 2105
Rejestracja: 31 maja 2009, 16:54
Województwo: Mazowieckie
Imie: Michał
Auto: Opel Signum
Silnik: Z19DTH
Pojemność: 1.9
Telefon: 534606405
Lokalizacja: Przysucha

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Raku »

jokeros, ja tego nie robiłem tylko jakiś majster bo ja już kupiłem gotowe, pomalowane :( czeka mnie wymiana całych poszyć :( EOT :)
Awatar użytkownika
jokeros
-#USER
-#USER
Posty: 1205
Rejestracja: 5 stycznia 2009, 23:00
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: jokeros »

Raku pisze:jokeros, ja tego nie robiłem tylko jakiś majster bo ja już kupiłem gotowe, pomalowane :( czeka mnie wymiana całych poszyć :( EOT :)
najlepsza alternatywa,na swojej gsi przeprowadzilem taki remont blacharski,wychodzi drogo ale po 2-3 latach ani jednego wykwitu,czy pekniec czy czego kolwiek.Robotka miodzio.
Szpachlowania prawie tyle co nic itd.Niewspomne juz o profilu ze jest idealny.
polecam kazdemu wymiane calych poszyc,inna bajka i szybciej mozna zrobic jak same reperaturki.A element i tak trzeba caly malowac i tak.
Moje gsi sprzedalem,widze je czesto i nic sie tam niedzieje.
Awatar użytkownika
Sobolxx
-#USER
-#USER
Posty: 78
Rejestracja: 20 listopada 2010, 16:02
Lokalizacja: Knurów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Sobolxx »

Kto z niedalekich okolic Gliwic skusiłby (w rozsądnej cenie, dla relaksu) się na wymianę reperaturek tylnych błotników oraz progu prawego? :D Dziura mi kurka się zrobiła w progu, a błotnik wygląda jak w aucie z lat 80 :P
Czekam na propozycje z ceną :)
Nie musi to być jakoś idealnie zrobione, żeby wytrzymało może ze dwa lata i żeby wyglądało jakoś.
Awatar użytkownika
Wujo
-#USER
-#USER
Posty: 1130
Rejestracja: 17 grudnia 2008, 21:26
Lokalizacja: SląskHajmatMój!

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Wujo »

napisz do mnie PW ;) mam dobrego goscia co robi takie rzeczy.
Awatar użytkownika
Ventura
Zarząd
Zarząd
Posty: 3282
Rejestracja: 21 października 2008, 19:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Ventura »

Wie ktoś gdzie moge znalezc jakis manual czy dobrze krok o kroku pokazane jak wymienic reperaturki itp ?
Szymon 1587cm3
-#USER
-#USER
Posty: 1224
Rejestracja: 24 marca 2010, 19:59
Lokalizacja: Gniezno

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Szymon 1587cm3 »

błotnik czy progi?
Awatar użytkownika
Ventura
Zarząd
Zarząd
Posty: 3282
Rejestracja: 21 października 2008, 19:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Ventura »

w sumie jakiekolwiek, aby miec spojrzenie na to co,jak i gdzie. Jak masz jakies do obu to podeslij do obu
xyro
-#USER
-#USER
Posty: 213
Rejestracja: 22 października 2006, 12:12
Lokalizacja: Limanowa City

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: xyro »

Jako, że trochę siedzę w temacie mogę dodać coś od siebie.
Warto kupować wstawki z ocynku, wytrzymają o wiele dłużej, aczkolwiek w miejscu spawu ocynk i tak odejdzie. Jeżeli kupujemy surowe elementy w czarnej farbie akrylowej najlepiej je przeszlifować do gołej blachy, ewentualnie umyć ten akryl. W miejscu spawu szlifujemy dokładnie blachę do gołego i nie spawamy ciągiem tylko po trochę z każdej strony. Wstawiane elementy warto pomalować podkładem epoksydowym od środka (nawet pędzlem). W miejscu spawu warto dać srebrzankę do zgrzewarek lub ocynować spaw ewentualnie cały element ale to może znowu pokrzywić blachę jak mamy większą powierzchnie. Szpachlujemy na wyschnięty podkład antykorozyjny. Szpachle się wygrzewa ewentualnie zostawia otwartą na 2-3 dni w 20 st. Wstawiamy cały element a jeśli to możliwe wiercimy w nim kilka dziurek i łapiemy spawki np 10 cm od linii łączenia starej/nowej blachy. Na to podkład wypełniający i właściwy lakier. Wszelkie ranty i wnęki a nawet progi po podkładzie wypełniającym warto zrobić gumą. Obklejamy brzegi i naciągamy ją twardym pędzlem. Guma nie mięknie i chroni blachę przed obiciami. Nie zostawia się rdzy bo i tak wyjdzie. Tylko jeśli ognisko jest świeże można wypiaskować to miejsce i wtedy przygotować do malowania. Nigdy nie wstawia się elementu na 0 bo raz że ciężko to pospawać a 2 że pęknie szpachla w tym miejscu. Stara szkoła mówi, że na dużych elementach min 5 cm zakładki plus punktowe łączenia. Chyba wszystko :P

PS: astry f gniją na potęgę. na dodatek całe auto pracuje co łatwo sprawdzić kiedy wjedzie się na krawężnik i drzwi ciężko się zamykają i otwierają. W nowszych autach część profili jest stalowa co skutecznie usztywnia auto.

Do autora tematu:
Przykładasz nowy element do auta i czymś ostrym rysujesz. Gdzie się da odwiercić to jest takie specjalne płaskie wiertło do tego. Resztę odcinasz z 10 cm od linii i szlifujesz do gołej blachy. Im dokładniej to zrobisz tym mniej szpachli . Warto ładnie spawki wyszlifować i do takiej roboty tylko MIG. Broń boże elektroda czy gaz ;P w nowszych autach robię to TIG iem i idzie bez szpachli nowy błotnik np. Nadspawujemy miejsce łączenia a później takim śmiesznym pilnikiem i trochę szlifierką się to równa. Spawy fajnie się cynuje. Smarujesz pędzelkiem taką pastą i trochę palnikiem np na LPG i ładnie spaw się pokrywa. Każda przegrzana blacha szybko rdzewieje.
Awatar użytkownika
SebolHB
-#USER
-#USER
Posty: 3175
Rejestracja: 30 listopada 2006, 18:36
Województwo: Śląskie
Imie: Seba
Auto: Astra H
Silnik: z18xe
Pojemność: 1800
Lokalizacja: eSTe

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: SebolHB »

odkopię.

Po wymiane tylnich reperaturek i wlewu paliwa, zauważyłem wzrost głośności tylnego prawego koła.. słychać o wiele głośniej niż przedtem szum dobiegających kół szczególnie jak ejst mokro to cały czas "szzz szzz".. Czy i w jaki sposób idzie wygłuszyć tylnią część auta? zrzucić nadkola i od zew. jakimś barankiem/bitexem jechać a od środka zrzucić boczki i obkleić jakimś filcem, matą?
robson24-78
-#USER
-#USER
Posty: 90
Rejestracja: 26 listopada 2013, 10:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: robson24-78 »

jokeros pisze:
jak bede mial kiedys czas(a z nim ciezko) to moze wrzuce film instruktarzowy(mam na DVD) jak sie powinno profesjonalnie naprawiac blacharke.
Film krecony przez profesjonalistow,nie takich jak my tu na forum,kazdy opowiada swoje historie jak robil.A jak sie da skopiowac to wysle szymonowi.
Oj Kolego... Przydałby się taki film, naprawdę... Postaraj się to zorganizować, może na chomika wrzuć czy coś w tym stylu... Bardzo chętnie bym się podszkolił.
Awatar użytkownika
Hohner
-#USER
-#USER
Posty: 254
Rejestracja: 18 marca 2011, 22:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Hohner »

Szybkie pytanko :)

czeka mnie wymiana progów, nadproży... jaka jest różnica miedzy ocynkiem a zwykłą? Rzeczywiście te ocynki są lepsze,? Bo cenowo to strasznej różnicy nie ma :O
paweł spider
-#USER
-#USER
Posty: 151
Rejestracja: 15 lipca 2008, 21:04
Województwo: Świętokrzyskie
Imie: Paweł
Auto: Astra J GTC
Silnik: A14NET
Pojemność: 1364
Lokalizacja: Kielce

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: paweł spider »

A ja mam takie pytanie,bo juz wmieniłem progi i czy wiercic te otworki w progach,co niby nimi woda spływa czy zostawic zakryte zeby nie wchodziła.
Piasek
-#USER
-#USER
Posty: 61
Rejestracja: 3 listopada 2013, 18:48
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Wymiana progów i reperaturek

Post autor: Piasek »

Witam nie chciał bym otwierać nowego tematu więc podepnę się tu. mam problem z rdzą pod maską w tym o to miejscu Obrazek ii tu moje pytanie jak se z tym poradzić? wspawać coś czy żywicą to zrobić? jakieś pomysły?dodam jeszcze że jest to miejsce z którego wychodzi "skraplacz". i jeszcze takie jedno pytanie czy cała ściana grodziowa powinna być z jednego kawałka? bo u mnie wygląda tak jakby była rama i wstawiony mniejszy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy nadwozia”