Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Ventura » 3 listopada 2012, 11:44

Szymon 1587cm3 napisał(a): I tak zadna kasta nie wytrzyma wiecej niz 2 wymiany progów.

dlaczego tak uważasz ? bo zaciekawiło mnie to - i jest to Twoja opinia czy taka przyjęta przez specjalistów ? I co inni na to tutaj ?
Ventura
 
Zarząd
 
Avatar użytkownika

Posty: 3238
Dołączył(a): 21 października 2008, 20:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez jokeros » 3 listopada 2012, 11:48

Szymon 1587cm3 napisał(a):wiertlo kolego jest po to aby odwiercac w miejscach gdzie nie ma mozliwosci spawac od srodka


jak niemasz mozliwosci zaspawac to napewno masz mozliwosc wlozenia tam wiertarki z wiertłem.przemysl co piszesz.

jak bede mial kiedys czas(a z nim ciezko) to moze wrzuce film instruktarzowy(mam na DVD) jak sie powinno profesjonalnie naprawiac blacharke.
Film krecony przez profesjonalistow,nie takich jak my tu na forum,kazdy opowiada swoje historie jak robil.A jak sie da skopiowac to wysle szymonowi.

Raku widac wlasnie ze nieprzemyslales co trzeba zrobic zeby wyciac jak nalezy,ale teraz juz pewnie wiesz hehe,kazdy sie uczy na bledach,dawniej robilem kilka takich asterek bo od blacharek zaczynałem(teraz mam gdzies).A w skrocie przystawiamy nowy element,obrys rysikiem metalowym i pasuje jak ulał.potem sczepiamy lekko i lapiemy profil(doklepujemy,wypychamy itd) zeby jak najmniej szpachli poszlo.Potem niespawamy ciagiem od poczatku do konca bo spaw zwihruje caly blotnik i pojdzie tona szpachli.Spawamy raz tu raz tam(kilka cm dalej)oto cała folozofia.i mamy elemencik prosciutki.
jokeros
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1205
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 00:00
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Raku » 3 listopada 2012, 12:28

jokeros, ja tego nie robiłem tylko jakiś majster bo ja już kupiłem gotowe, pomalowane :( czeka mnie wymiana całych poszyć :( EOT :)
Raku
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 2103
Dołączył(a): 31 maja 2009, 17:54
Lokalizacja: Przysucha
Województwo: Mazowieckie
Imie: Michał
Auto: Opel Signum
Silnik: Z19DTH
Pojemność: 1.9
Telefon: 534606405

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez jokeros » 3 listopada 2012, 13:03

Raku napisał(a):jokeros, ja tego nie robiłem tylko jakiś majster bo ja już kupiłem gotowe, pomalowane :( czeka mnie wymiana całych poszyć :( EOT :)


najlepsza alternatywa,na swojej gsi przeprowadzilem taki remont blacharski,wychodzi drogo ale po 2-3 latach ani jednego wykwitu,czy pekniec czy czego kolwiek.Robotka miodzio.
Szpachlowania prawie tyle co nic itd.Niewspomne juz o profilu ze jest idealny.
polecam kazdemu wymiane calych poszyc,inna bajka i szybciej mozna zrobic jak same reperaturki.A element i tak trzeba caly malowac i tak.
Moje gsi sprzedalem,widze je czesto i nic sie tam niedzieje.
jokeros
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1205
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 00:00
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Sobolxx » 9 lutego 2013, 18:43

Kto z niedalekich okolic Gliwic skusiłby (w rozsądnej cenie, dla relaksu) się na wymianę reperaturek tylnych błotników oraz progu prawego? :D Dziura mi kurka się zrobiła w progu, a błotnik wygląda jak w aucie z lat 80 :P
Czekam na propozycje z ceną :)
Nie musi to być jakoś idealnie zrobione, żeby wytrzymało może ze dwa lata i żeby wyglądało jakoś.
Sobolxx
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 78
Dołączył(a): 20 listopada 2010, 17:02
Lokalizacja: Knurów

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Wujo » 10 lutego 2013, 10:30

napisz do mnie PW ;) mam dobrego goscia co robi takie rzeczy.
Wujo
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1130
Dołączył(a): 17 grudnia 2008, 22:26
Lokalizacja: SląskHajmatMój!

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Ventura » 10 lutego 2013, 10:35

Wie ktoś gdzie moge znalezc jakis manual czy dobrze krok o kroku pokazane jak wymienic reperaturki itp ?
Ventura
 
Zarząd
 
Avatar użytkownika

Posty: 3238
Dołączył(a): 21 października 2008, 20:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Szymon 1587cm3 » 10 lutego 2013, 11:21

błotnik czy progi?
Szymon 1587cm3
 
-#USER
 
Posty: 1224
Dołączył(a): 24 marca 2010, 20:59
Lokalizacja: Gniezno

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Ventura » 10 lutego 2013, 11:23

w sumie jakiekolwiek, aby miec spojrzenie na to co,jak i gdzie. Jak masz jakies do obu to podeslij do obu
Ventura
 
Zarząd
 
Avatar użytkownika

Posty: 3238
Dołączył(a): 21 października 2008, 20:05
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez xyro » 1 września 2013, 19:42

Jako, że trochę siedzę w temacie mogę dodać coś od siebie.
Warto kupować wstawki z ocynku, wytrzymają o wiele dłużej, aczkolwiek w miejscu spawu ocynk i tak odejdzie. Jeżeli kupujemy surowe elementy w czarnej farbie akrylowej najlepiej je przeszlifować do gołej blachy, ewentualnie umyć ten akryl. W miejscu spawu szlifujemy dokładnie blachę do gołego i nie spawamy ciągiem tylko po trochę z każdej strony. Wstawiane elementy warto pomalować podkładem epoksydowym od środka (nawet pędzlem). W miejscu spawu warto dać srebrzankę do zgrzewarek lub ocynować spaw ewentualnie cały element ale to może znowu pokrzywić blachę jak mamy większą powierzchnie. Szpachlujemy na wyschnięty podkład antykorozyjny. Szpachle się wygrzewa ewentualnie zostawia otwartą na 2-3 dni w 20 st. Wstawiamy cały element a jeśli to możliwe wiercimy w nim kilka dziurek i łapiemy spawki np 10 cm od linii łączenia starej/nowej blachy. Na to podkład wypełniający i właściwy lakier. Wszelkie ranty i wnęki a nawet progi po podkładzie wypełniającym warto zrobić gumą. Obklejamy brzegi i naciągamy ją twardym pędzlem. Guma nie mięknie i chroni blachę przed obiciami. Nie zostawia się rdzy bo i tak wyjdzie. Tylko jeśli ognisko jest świeże można wypiaskować to miejsce i wtedy przygotować do malowania. Nigdy nie wstawia się elementu na 0 bo raz że ciężko to pospawać a 2 że pęknie szpachla w tym miejscu. Stara szkoła mówi, że na dużych elementach min 5 cm zakładki plus punktowe łączenia. Chyba wszystko :P

PS: astry f gniją na potęgę. na dodatek całe auto pracuje co łatwo sprawdzić kiedy wjedzie się na krawężnik i drzwi ciężko się zamykają i otwierają. W nowszych autach część profili jest stalowa co skutecznie usztywnia auto.

Do autora tematu:
Przykładasz nowy element do auta i czymś ostrym rysujesz. Gdzie się da odwiercić to jest takie specjalne płaskie wiertło do tego. Resztę odcinasz z 10 cm od linii i szlifujesz do gołej blachy. Im dokładniej to zrobisz tym mniej szpachli . Warto ładnie spawki wyszlifować i do takiej roboty tylko MIG. Broń boże elektroda czy gaz ;P w nowszych autach robię to TIG iem i idzie bez szpachli nowy błotnik np. Nadspawujemy miejsce łączenia a później takim śmiesznym pilnikiem i trochę szlifierką się to równa. Spawy fajnie się cynuje. Smarujesz pędzelkiem taką pastą i trochę palnikiem np na LPG i ładnie spaw się pokrywa. Każda przegrzana blacha szybko rdzewieje.
xyro
 
-#USER
 
Posty: 213
Dołączył(a): 22 października 2006, 13:12
Lokalizacja: Limanowa City

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez SebolHB » 31 grudnia 2013, 17:41

odkopię.

Po wymiane tylnich reperaturek i wlewu paliwa, zauważyłem wzrost głośności tylnego prawego koła.. słychać o wiele głośniej niż przedtem szum dobiegających kół szczególnie jak ejst mokro to cały czas "szzz szzz".. Czy i w jaki sposób idzie wygłuszyć tylnią część auta? zrzucić nadkola i od zew. jakimś barankiem/bitexem jechać a od środka zrzucić boczki i obkleić jakimś filcem, matą?
SebolHB
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 3175
Dołączył(a): 30 listopada 2006, 19:36
Lokalizacja: eSTe
Województwo: Śląskie
Imie: Seba
Auto: Astra H
Silnik: z18xe
Pojemność: 1800

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez robson24-78 » 3 stycznia 2014, 13:01

jokeros napisał(a):
jak bede mial kiedys czas(a z nim ciezko) to moze wrzuce film instruktarzowy(mam na DVD) jak sie powinno profesjonalnie naprawiac blacharke.
Film krecony przez profesjonalistow,nie takich jak my tu na forum,kazdy opowiada swoje historie jak robil.A jak sie da skopiowac to wysle szymonowi.



Oj Kolego... Przydałby się taki film, naprawdę... Postaraj się to zorganizować, może na chomika wrzuć czy coś w tym stylu... Bardzo chętnie bym się podszkolił.
robson24-78
 
-#USER
 
Posty: 90
Dołączył(a): 26 listopada 2013, 11:02
Lokalizacja: Toruń

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Hohner » 6 marca 2014, 23:22

Szybkie pytanko :)

czeka mnie wymiana progów, nadproży... jaka jest różnica miedzy ocynkiem a zwykłą? Rzeczywiście te ocynki są lepsze,? Bo cenowo to strasznej różnicy nie ma :O
Hohner
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 254
Dołączył(a): 18 marca 2011, 23:32
Lokalizacja: Łódź

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez paweł spider » 1 kwietnia 2014, 00:49

A ja mam takie pytanie,bo juz wmieniłem progi i czy wiercic te otworki w progach,co niby nimi woda spływa czy zostawic zakryte zeby nie wchodziła.
paweł spider
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 150
Dołączył(a): 15 lipca 2008, 22:04
Lokalizacja: Kielce
Województwo: Świętokrzyskie
Imie: Paweł
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z18XE
Pojemność: 1796

Re: Wymiana progów i reperaturek

Postprzez Piasek » 20 kwietnia 2014, 19:46

Witam nie chciał bym otwierać nowego tematu więc podepnę się tu. mam problem z rdzą pod maską w tym o to miejscu Obrazek ii tu moje pytanie jak se z tym poradzić? wspawać coś czy żywicą to zrobić? jakieś pomysły?dodam jeszcze że jest to miejsce z którego wychodzi "skraplacz". i jeszcze takie jedno pytanie czy cała ściana grodziowa powinna być z jednego kawałka? bo u mnie wygląda tak jakby była rama i wstawiony mniejszy.
Piasek
 
-#USER
 
Posty: 61
Dołączył(a): 3 listopada 2013, 19:48
Lokalizacja: Gdańsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elementy nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron