Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontrolka

Postprzez Mianas » 4 lutego 2017, 10:28

Witam. Mam problem z ładowaniem w mojej Astrze. W sobote odstawiłem samochód, w poniedziałek moja mama próbowała go odpalic nawet nie mruknął. Pomyslalem że po prostu cos go rozładowało i mama próbowała odpalic auto z kims na kable, pomimo pół godziny walki nie udało się. Wyciągnełem akumulator i go naładowałem, wsadziłem do samochodu i odpaliłem ale wgl nie ma ładowania pokazuje tylko tyle co ma akumulator oraz świeci się kontrolka ładowania i kontrolka wykrzyknik ( nie, to nie jest kontrolka od ręcznego, od ręcznego jest kontrolka P ) , również nie działa obrotomierz.

Czy to mozliwe że spalił się alternator czy po prostu gdzieś jakiś przekaznik, bezpiecznik wzbudzający prace alternatora?

Mam zamontowany alternator na kostke z 4 pinami, ale posiadam również w pełni sprawny alternator na 2 piny tylko nie do końca wiem jak go dokładniej podłaczyc, podpowie ktoś coś wiecej?
Mianas
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 184
Dołączył(a): 13 grudnia 2012, 20:33
Lokalizacja: Malbork
Województwo: Pomorskie
Imie: Szymon
Auto: Astra F Hatchback
Silnik: X17DT Turbo 1.1bar
Pojemność: 1700
Telefon: 721592920

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez KucaQ » 4 lutego 2017, 14:24

Bardzo możliwe, że szczotki w alternatorze sie skończyły, albo uzwojenie się uszkodziło. Obrotomierz nie działa, bo bierze sygnał właśnie z alternatora. Kontrolka z wykrzyknikiem jest od poziomu płynu hamulcowego.
KucaQ
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 1123
Dołączył(a): 26 czerwca 2014, 14:12
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Patryk
Numer klubowy: K054
Auto: BMW E46 Touring
Silnik: M47N
Pojemność: 1995

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez Mianas » 4 lutego 2017, 15:34

Tak odrazu szczotki by sie nie skonczyly,w sobote mialem jeszcze normalne ladowanie a wszystko zaczelo sie dziac po tym odpalaniu z kabli. Wiem ze obrotomierz jest zasilany z alternatora tak tylko napisalem informacyjnie. Plyn hamulcowy jest w normie i takze ten komunikat wyswietlil sie po odpalaniu z kabli. Uzwojenie moglo sie spalic czy predzej cos z instalacja wzbudzajaca prace alternatora?
Mianas
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 184
Dołączył(a): 13 grudnia 2012, 20:33
Lokalizacja: Malbork
Województwo: Pomorskie
Imie: Szymon
Auto: Astra F Hatchback
Silnik: X17DT Turbo 1.1bar
Pojemność: 1700
Telefon: 721592920

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez marpas » 4 lutego 2017, 20:46

Mianas napisał(a):Tak odrazu szczotki by sie nie skonczyly,w sobote mialem jeszcze normalne ladowanie a wszystko zaczelo sie dziac po tym odpalaniu z kabli. Wiem ze obrotomierz jest zasilany z alternatora tak tylko napisalem informacyjnie. Plyn hamulcowy jest w normie i takze ten komunikat wyswietlil sie po odpalaniu z kabli. Uzwojenie moglo sie spalic czy predzej cos z instalacja wzbudzajaca prace alternatora?
skoro doszło do odpalenia z kabli to nie wszystko było OKlub samo odpalenie odbylo się na niewlasciwym podlaczeniu biegunow .
gdyby to były szczotki to wystarczylo by pare x młotkiem z wyczuciem walnac w rozrusznik . jeśli mialby ochote obrocic to szczotki jeśli nie to jest oznaka ze regulator napięcia alternatora nie zyje . !albo wymiana regulatora o ile jest na zewnątrz lub wymiana altka na sprawny (może być uzywka )lub jego regeneracja .co do inst wzbudzenia to skoro kontrolka ladowania się pali to możesz isc na piwo bo reszta jest w altku . w-g opisu mogę tylko stwierdzić ze bez elektryka nic nie zrobisz bo nie masz wiedzy o dzialaniu inst a wszelkie proby reanimacji mogą skonczyc się pozarem inst . to jest tylko moja dobra rada !!!!!!!co do walki z odpalaniem z innego poj to samo pol godzinne użeranie jest oznaka ze instalacja rozruchowa nie zyje . gdyby aku był rozładowany to dalo by się go odpalić praktycznie natychmiast po podaniu pradu z inst dawcy chyba ze była to proba nieprofesjonalna np.zlle podlaczenie lub marketowe kable . mój syn na kablach zrobionych w warunkach domowych odpalil ze skody 1,9 scanie której nie potrafil odpalić inny tir na kablach marketowych . !!!!nie znam historii pojazdu to trudno powiedzieć czy wszystkiemu nie jest czasem winny aku który wybral się do krainy wiecznych lowow . stary aku potrafi wykonczyc altka .!!!prosty wist -pomiar napięcia aku .jeżeli w trakcie proby odpalenia napiecie spadnie poniżej 10V to aku jest złomem elektrotechnicznym .
Ostatnio edytowano 4 lutego 2017, 21:07 przez marpas, łącznie edytowano 1 raz
marpas
 
-#USER
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 23 lutego 2009, 08:22
Lokalizacja: BDG.

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez Mianas » 4 lutego 2017, 21:02

No właśnie mam drugi alternator jak napisałem jutro bd próbował go podłaczyc, wiedzy na ten temat mam troche bo duzo grzebie przy autach, a po prostu napisałem ten temat tutaj bo moze dzieki temu dowiem się cos wiecej ;) Skoro uważasz ze instalacja rozruchowa nie zyje to niby dlaczego gdy podłaczyłem naładowany akumulator to odpaliłem od strzała? Gdybyś przeczytał cały temat to byś się dowiedział że ja nie odpalałem auta z kabli tylko moja mama z kimś i własnie tez podejrzewam ze zle podłaczyli dlatego coś trafiło szlag. Co do kabli rozruchowych to moje kable tez mają sporo wspolnego z ciężarówkami bo mam kable od cieżarówki i nigdy własnie nie miałem problemu z odpalaniem z kabli jesli była potrzeba lub odpalania kogos innego chwila moment i mozna było odpalac. Akumulator jest Bosha i ma jakieś 4lata nigdy nie było z nim problemów, trzyma napięcie oraz nawet gęstość elektrolitu jest odpowiednia bo sprawdzałem.
Mianas
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 184
Dołączył(a): 13 grudnia 2012, 20:33
Lokalizacja: Malbork
Województwo: Pomorskie
Imie: Szymon
Auto: Astra F Hatchback
Silnik: X17DT Turbo 1.1bar
Pojemność: 1700
Telefon: 721592920

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez marpas » 4 lutego 2017, 21:31

jeżeli na drugim aku ci odpali i ladowanie będzie ok (sprawdzić miernikiem )to w ramach odreagowania kup se flaszke i spożytkuj w paru drinkach a mame dokładnie poinstruuj jak odpalać auto z inst dawcy . czyli kolejność podlaczania kabli oraz ich rozlaczania bo to jest niejednokrotnie przyczyna uszkodzen . zdarzylo mi się1x ze przy złomowym aku po odpaleni z dawcy po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka ze stacyjki palila się kontrolka ladowania . po naladowaniu aku wsio wrocilo do normy a aku jeszcze pojezdzil 7m-cy zanim dokonal zywota
marpas
 
-#USER
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 23 lutego 2009, 08:22
Lokalizacja: BDG.

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez Mianas » 4 lutego 2017, 22:17

marpas napisał(a):jeżeli na drugim aku ci odpali i ladowanie będzie ok (sprawdzić miernikiem )to w ramach odreagowania kup se flaszke i spożytkuj w paru drinkach a mame dokładnie poinstruuj jak odpalać auto z inst dawcy . czyli kolejność podlaczania kabli oraz ich rozlaczania bo to jest niejednokrotnie przyczyna uszkodzen . zdarzylo mi się1x ze przy złomowym aku po odpaleni z dawcy po wylaczeniu silnika i wyjeciu kluczyka ze stacyjki palila się kontrolka ladowania . po naladowaniu aku wsio wrocilo do normy a aku jeszcze pojezdzil 7m-cy zanim dokonal zywota


Jutro bd próbował wszystko posprawdzac i pomierzyc w instalacji oraz załozyc drugi alternator tyle ze on jest na 2 piny a nie na 4 bo jest z tego samego silnika ale z Vectry B . Zapewne to nie ona podłaczała przewody tylko koleś który miał urzyczyć jej pomocy.
Mianas
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 184
Dołączył(a): 13 grudnia 2012, 20:33
Lokalizacja: Malbork
Województwo: Pomorskie
Imie: Szymon
Auto: Astra F Hatchback
Silnik: X17DT Turbo 1.1bar
Pojemność: 1700
Telefon: 721592920

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez marpas » 4 lutego 2017, 22:58

najpierw sprawdz jak się zachowa na nowym aku a dopiero potem podmieniaj altka jak będzie nie halo
marpas
 
-#USER
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 23 lutego 2009, 08:22
Lokalizacja: BDG.

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez Mianas » 5 lutego 2017, 21:51

Założyłem dzisiaj drugi alternator ale ładowanie jest tylko 13,5V czy mozliwe ze jest takie niskie ładowanie przez to ze w jednym i w drugim alternatorze kółka na których chodzi pasek są róznych rozmiarów?
Mianas
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 184
Dołączył(a): 13 grudnia 2012, 20:33
Lokalizacja: Malbork
Województwo: Pomorskie
Imie: Szymon
Auto: Astra F Hatchback
Silnik: X17DT Turbo 1.1bar
Pojemność: 1700
Telefon: 721592920

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez Luis » 5 lutego 2017, 23:15

Gdzie sprawdzałeś ładowanie? Na akumulatorze czy alternatorze? Sprawdź w tych dwóch miejscach, wykluczysz wtedy prawdopodobieństwo tkniętej zębem czasu instalacji
Luis
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 3576
Dołączył(a): 3 maja 2010, 08:48
Lokalizacja: Stawiski
Województwo: Podlaskie
Imie: Łukasz
Numer klubowy: K030
Auto: Astra F
Silnik: c16nz
Pojemność: 1598 cm3
Telefon: 509788227

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez Mianas » 6 lutego 2017, 10:41

Mierzyłem na akumulatorze, ale jak mierzyłem kiedys jeszcze przed awaria alternatora ładowanie i na alternatorze i na akumulatorze to nie było róznicy takze instalacja nie jest w złym stanie, bo wymieniałem kiedys przewody od alternatora do akumulatora.
Mianas
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 184
Dołączył(a): 13 grudnia 2012, 20:33
Lokalizacja: Malbork
Województwo: Pomorskie
Imie: Szymon
Auto: Astra F Hatchback
Silnik: X17DT Turbo 1.1bar
Pojemność: 1700
Telefon: 721592920

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez marpas » 6 lutego 2017, 10:46

wylacz wsie odb i podczas pomiaru dodaj trochę na obrotach obserwuj czy napiecie wzrasta . .jeżeli nie to altek do regeneracji.jezeli regulator jest na zewnątrz to wymien a jeżeli nie to trzeba rozbierać .
marpas
 
-#USER
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 23 lutego 2009, 08:22
Lokalizacja: BDG.

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez Mianas » 6 lutego 2017, 11:31

marpas, pomiar robiłem na wyłaczonych wszystkich odbiornikach. Alternator jest po regeneracji. Na biegu jałowym jest 13V po dodaniu gazu obojętnie na jakie obroty maksymalnie 13,5V. Możliwe że ładowanie też jest słabsze bo akumulator jest wyładowany? A wypowiesz się coś na temat tego że ten alternator który załozyłem ma innej wielkosci koło pasowe i to przez to może byc?
Mianas
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 184
Dołączył(a): 13 grudnia 2012, 20:33
Lokalizacja: Malbork
Województwo: Pomorskie
Imie: Szymon
Auto: Astra F Hatchback
Silnik: X17DT Turbo 1.1bar
Pojemność: 1700
Telefon: 721592920

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez marpas » 6 lutego 2017, 20:34

kol. zastanow się nad problemem napedu . jeżeli kolo wieksze jest na silniku a mniejsze na altku to jaka będzie przekladnia ?i który el będzie miał większe obroty .to samo dotyczy odwrotnej syt.ja czy my nie jesteśmy od tego aby ci to wykladac -możemy tylko sugerować .reszta to twoje wnioski i twoje decyzje . ! . .
marpas
 
-#USER
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 23 lutego 2009, 08:22
Lokalizacja: BDG.

Re: Astra F 1.7TD Isuzu - Brak ładowania, świecąca się kontr

Postprzez Mianas » 7 lutego 2017, 13:14

marpas, ale ja cały czas mówie o kole pasowym alternatora nie wiem co Ty tutaj porównujesz koło pasowe silnika...
Chodzi mi o to ze w moim starym alternatorze jest koło innych rozmiarów niz te w alternatorze od vectry który mam własnie załozony.
Mianas
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 184
Dołączył(a): 13 grudnia 2012, 20:33
Lokalizacja: Malbork
Województwo: Pomorskie
Imie: Szymon
Auto: Astra F Hatchback
Silnik: X17DT Turbo 1.1bar
Pojemność: 1700
Telefon: 721592920

Następna strona

Powrót do Elektryka/Elektronika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron