Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Nie do końca równa praca silnika

Postprzez roki » 22 czerwca 2016, 17:30

Witam
Odkąd kupiłem swoja astre mam problem z nie do końca równą pracą silnika. Objawia się to mrowieniem na kierownicy, lewarku i ogólnie całej karoserii. Przy ruszaniu na niższych obrotach szarpnie, trzeba dodać więcej gazu, przy zmianach biegów też lubi szarpnąć. Wymieniłem świece, 3 poduszki - oprócz tej od rozrządu, wyczyściłem przepustnicę, diagnozowany był na kompie - nie było żadnych błędów i nie pokojących wskazań. I nie wiem co to może być. Silnik to Z18XE.
roki
 
-#USER
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 lutego 2016, 22:16
Województwo: Podkarpackie
Imie: roki
Auto: Opel astra g
Silnik: z18xe
Pojemność: 1800

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez Piotr_Wu » 22 czerwca 2016, 21:08

Jak masz możliwość to postaraj się podmienić z kimś cewkę zapłonową.
Poza tym porządna diagnostyka komputerem (nie mylić z bezmyślnym sprawdzeniem czy nie ma błędów). Szarpanie to dość powszechna rzecz przy tych silnikach (tak jak przy x18xe1), niestety może być spowodowana przez tyle czynników, że można o tym długo pisać a i tak się nie trafi.

I skończ wymieniać losowe części, pojedź do porządnego mechanika, który postawi diagnozę i weźmie za nią pełną odpowiedzialność. Nawet jak zapłacisz kilka stów u ogarniętego człowieka, to wyjdzie taniej niż ciągłe kupowanie kolejnych niepotrzebnych części.
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4904
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 20:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez xyro » 25 czerwca 2016, 12:16

W tym silniku 3 rzeczy do sprawdzenia od razu ... cewka, przepływomierz i sąda lambda. Cewke najlepiej jest podmienić. Jak nawala cewka zapłonowa to objaw poszarpywania nasila się na ciaplym silniku. Cewki padają od nie zmieniania świec na czas, ewentualnie trzeba ustawiać przerwę co zmianę oleju i kontrolować elektrody. Ogólnie lepsze są świece 1 elektrodowe do tego silnika. Przepływomierz ... tutaj tylko komputer ... ma być między 9-11 kg/h na wolnych na rozgrzanym silniku zaraz po tym jak się wiatrak od chłodnicy wyłaczy. Ewentualnie trzeba poszukać charakterystyki przepływomierza i zmierzysz to sobie multimerem. Lambda ... te silniki żrą olej. jak go bierze dużo będzie okapcało sonde i dzieje się co się dzieje. Sonda nie pada od byle czego. 1 odpowiada za mieszanke i szarpanie ... druga tylko za lapke emisji spalin na desce. Dodatkowo do sprawdzenia od zaraz w tym silniku:
Czujnik wałków rozrządu ... sypie się przewód przy saamym czujniku.
Kolektor wydechowy - katalizator... często pęknięty.
Masa silnika ta z przodu.
Kabel pierwszej sondy pod plastikową osłoną silnika ... przeciera się.
Zacznij od właściwej diagnozy. Potem wymieniaj częsci. Silnik na osprzęcie siemensa- czyli drogo. Pozdrawiam i daj znać co było ;)
xyro
 
-#USER
 
Posty: 213
Dołączył(a): 22 października 2006, 12:12
Lokalizacja: Limanowa City

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez roki » 27 czerwca 2016, 18:48

Dziękuję za konkretne odpowiedzi i podpowiedzi.
Auto w kwietniu było diagnozowane na kompie i człowiek, który to mi to sprawdzał mówił że przeplywka i lambda jest ok i trzymają odpowiednie wartości. W maju zakładany był gaz i też był sprawdzany na kompie przed instalacją i też na kompie nic nie było. Rozrząd był robiony i mechanik raczej widzialby że coś jest nie tak z tym czujnikiem. Auto ma 117 tys km. Ja zrobiłem nim prawie 5 tys, oleju nie dolewałem a na bagnecie stan bez zmian od wymiany oleju. Auto dostało nowe świece boscha dwu elektrodowe. Też obstawiam cewkę ale nie mam nikogo na podmianę. Dwóch znajomych ma ten sam silnik co ja ale tez podejrzewają cewki u siebie. Sam nie postawię diagnozy odpowiedniej.
roki
 
-#USER
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 lutego 2016, 22:16
Województwo: Podkarpackie
Imie: roki
Auto: Opel astra g
Silnik: z18xe
Pojemność: 1800

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez Piotr_Wu » 4 lipca 2016, 22:51

roki napisał(a):Rozrząd był robiony i mechanik raczej widzialby że coś jest nie tak z tym czujnikiem.

Niekoniecznie. Z czujnika wałka rozrządu schodzi izolacja, można przegapić a jak się kabelki zetkną, to auto głupieje.

roki napisał(a):przeplywka i lambda jest ok i trzymają odpowiednie wartości.
\
Pytanie w jakich warunkach trzymają odpowiednie wartości. U mnie np. sonda lambda pokazywała wartości książkowe do około 75 stopni nagrzania silnika. Potem co bym nie robił to było za bogato. Oczywiście to nie była wina sondy (dodatkowo to co u mnie było zepsute u Ciebie nie występuje, bo w z18xe EGRa już nie ma :) ).
O właśnie - do sprawdzenia czujnik temperatury silnika i jego kabelki. Głupio są poprowadzone i jak się nie uważa, to łatwo uszkodzić.

Jeszcze mi się przypomniało, że przepływomierz potrafi gubić masę. Na necie krąży poradnik z naprawą, więc nie będę się rozpisywał.
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4904
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 20:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez roki » 6 lipca 2016, 16:09

Piotr_Wu napisał(a):Niekoniecznie. Z czujnika wałka rozrządu schodzi izolacja, można przegapić a jak się kabelki zetkną, to auto głupieje.

Jeśli jest przetarty, przerwany to wystarczy zaizolować i będzie ok czy do wymiany automatycznie?
Piotr_Wu napisał(a):Pytanie w jakich warunkach trzymają odpowiednie wartości. U mnie np. sonda lambda pokazywała wartości książkowe do około 75 stopni nagrzania silnika. Potem co bym nie robił to było za bogato. Oczywiście to nie była wina sondy (dodatkowo to co u mnie było zepsute u Ciebie nie występuje, bo w z18xe EGRa już nie ma :) ).
O właśnie - do sprawdzenia czujnik temperatury silnika i jego kabelki. Głupio są poprowadzone i jak się nie uważa, to łatwo uszkodzić.

Jeszcze mi się przypomniało, że przepływomierz potrafi gubić masę. Na necie krąży poradnik z naprawą, więc nie będę się rozpisywał.


Temperatura była robocza - 88 st o ile dobrze pamiętam. Czujnik nowy bo zaraz po zakupie do wymiany był termostat i został zalorzony nowy termostat z obudową i czujnikiem - komplet Vernet. Kable są ok.

Widziałem poradnik do z18xe1. Do z18xe też się tyczy?
Przewód masowy wymienię profilaktycznie.
roki
 
-#USER
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 lutego 2016, 22:16
Województwo: Podkarpackie
Imie: roki
Auto: Opel astra g
Silnik: z18xe
Pojemność: 1800

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez Piotr_Wu » 6 lipca 2016, 18:42

roki napisał(a):Jeśli jest przetarty, przerwany to wystarczy zaizolować i będzie ok czy do wymiany automatycznie?

A to nie wiem :) U mnie poszło tak, że nie dało się reanimować i trzeba było nowy dawać.

roki napisał(a):Temperatura była robocza - 88 st o ile dobrze pamiętam.

OK. Dobrze byłoby ponowić sprawdzanie, ale od zimnego do nagrzanego i obserwować co się dzieje.

roki napisał(a):Widziałem poradnik do z18xe1. Do z18xe też się tyczy?

x18xe1 ;) Ale tak, z18xe też może dotyczyć. To są identyczne silniki nieznacznie różniące się osprzętem (np. Ty masz elektroniczną przepustnicę, a ja jeszcze na linkę, Ty masz 2 sondy lambda, u mnie jest 1, Ty nie masz EGR, ja mam, sterowniki silnika są też lekko inne i nie pasują zamiennie... itp itd.)
Ta masa na przepływomierz to jest tylko strzał - u niektórych pomaga, u innych nie. W każdym razie spróbować można, bo w zasadzie bezkosztowo, a już jedną rzecz w razie co się wykluczy.

ps. Wiem, że porady są lekko z d***, ale na odległość dużo więcej się nie da. Z resztą na żywo też pewnie dużo więcej bym nie wymyślił, bo mechanikiem nie jestem. To co wiem, to jedynie doświadczenie po walce z moim silnikiem. Generalnym przekazem są dwa zdania:
1. Nie poddawać się, bo naprawa jest możliwa, a nierówna praca nie może być skomentowana słowami "ten typ tak ma" - nie ma jak jest sprawny ;)
2. Nie wymieniać nic bez wcześniejszego przemyślenia i sprawdzenia, czy to na pewno to jest uszkodzone.

pss. Na forum jest kolega jokeros - spec od elektroniki samochodowej, prowadzący warsztat chyba w Tarnowie. Może on coś poradzi?
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4904
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 20:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez roki » 6 lipca 2016, 19:49

U mnie auto musi być na tip top. Strasznie mnie to denerwuje zwłaszcza przy ruszaniu. Obstawiam 2 rzeczy - masa albo cewka.
Nie potrzebnie wymieniłem poduszki pod skrzynią. Cewka droga jest dlatego szukam kogoś kto użyczy mi na chwilę do sprawdzenia.
Nie wiedziałem, że aż tyle rzeczy ma wpływ na pracę w tym silniku :/.
Porady nie są z d***, a wręcz przeciwnie bardzo pomocne. Dzięki za każda podpowiedź ;).

PS. Czy fabrycznie jest coś zmasowane do sterownika? Zauważyłem że do jednej ze śrub starownika jest dołączony kabel.
roki
 
-#USER
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 lutego 2016, 22:16
Województwo: Podkarpackie
Imie: roki
Auto: Opel astra g
Silnik: z18xe
Pojemność: 1800

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez jokeros » 6 lipca 2016, 22:04

Witam.
Ten temat jest bardzo ciekawy i zaskakujący w z18xe który dreczy niejednego.Niestety nie można doradzić online co można by wymienić bo to nie możliwe.
Prowadzę NIEZALEZNY SERWIS OPEL.
Do dyspozycji na miejscu wszystko z orginału do serwisowania Tech2,MDI(nowe modele opla)i OPCOM.
Podstaw kiedyś ten statek i się ogarnie.
jokeros
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1205
Dołączył(a): 5 stycznia 2009, 23:00
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez roki » 13 lipca 2016, 21:40

Kabel sondy do kolekora wydechowego jest ok, od wałków rozrządu też. Jutro mam zamiar sprawdzić masę. W tygodniu jestem umówiony z gościem na podmianę cewki - twierdzi że jego vectra z z18xe pracuje idealnie.

Edit 10.07.2016


Wg mnie masa jest ok. Na stykach nie była zaśniedziała.
Doszedł chyba kolejny objaw. Po przejechaniu kilku km, zgasiłem auto, po czym po ok 15 min chciałem wznowić jazdę dopiero za 3 razem odpalił :(. 2 razy kręciłem i tak jakby zaskoczył po czym nagle gasł.

Edit 13.07.2016


Cewka sprawna. Podmieniałem na inną na pewno sprawną i problemy nie znikły.
Zauważylem jeszcze jeden problem. Na postoju jak przygazuje powyżej 3 tys obr, obroty schodzą do jałowych lekko zafalują i objaw drżenia się nasila :/.
Ostatnio edytowano 13 lipca 2016, 21:53 przez Gaw0r, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Ostatni raz Cię upominam, nie pisz posta pod postem!
roki
 
-#USER
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 lutego 2016, 22:16
Województwo: Podkarpackie
Imie: roki
Auto: Opel astra g
Silnik: z18xe
Pojemność: 1800

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez Piotr_Wu » 17 lipca 2016, 00:37

Sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności na dolocie. Dopytam, żeby nie było. Jak czyściłeś przepustnicę, to dawałeś pod nią nową uszczelkę? I profilaktycznie dowiem się, czy ten najmniejszy kanalik na 100% doczyszczony? Bo mi się kiedyś wydawało, że już jest z nim ok, ale dla pewności zacząłem w nim grzebać szpilką i dopiero odkryłem jakich rozmiarów być powinien ;)
Kolektor wydechowy też do profilakrycznego sprawdzenia, czy nie pęknięty.
Piotr_Wu
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 4904
Dołączył(a): 7 kwietnia 2007, 20:30
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Wu
Auto: Astra G, Cee'd ED
Silnik: x18xe1, D4FB
Pojemność: 1796, 1582

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez jokeros » 17 lipca 2016, 12:20

Te wozy maja bardzo awaryjne sterowniki silnika i bardzo czesto jezdza w nich sterowniki z innych aut,np z vb czy ZA.
Czesto zdaza sie ze sterowniki z dawcy nie sa przefleszowane plikiem z biorcy i silnik nie pracuje do konca poprawnie.
Albo bieg jalowy fiksuje lub mulowato sie wkreca,i z tego tytulu uzytkownicy tych jednostek maja problem ktory jest ciezki do zdiagnozowania.Zeby to zweryfikowac domowym sposobem to nierealne.
No chyba ze jakis bezmozgowiec nie zaprogramowal vinu podczas wymiany to zweryfikujesz to sam.
Niniejszym niestwierdzam ze tu jest problem.Opisuje swoje obserwacje i potwierdzone praktyka informacje jakie spotykam w zyciu codziennym pracujac w tych tematach.
Moze byc calkiem inna usterka.
jokeros
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1205
Dołączył(a): 5 stycznia 2009, 23:00
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez roki » 17 lipca 2016, 13:57

Przepustnica ma nową uszczelkę. Ten wąski kanalik porządnie czyściłem. Igła przez niego przechodziła i nitką klika razu przepychałem, żeby doczyścić dobrze. Czyszczenie przepustnicy pomogło tylko na lekkie falowanie obrotów.
Kolektor nie wiem jak sprawdzić. Słyszałem, że jak jest winny to bardziej objawia się na zimnym niż ciepłym silniku.
Da radę sprawdzić po vin numer sterownika?
Regulator napięcia też może wchodzić w grę?
Po za tą usterką nie ma żadnych problemów z silnikiem, mocą, spalaniem. Nie świeci się żadna kontrolka. Spalenie jest ok, mocy nie brakuje, nie zamula, jedziesz 120 dajesz mu buta i czuć że auto ciągnie. Nie domagania są jak gwałtownie chce sie ruszyć i za malo doda sie gazu. Wtedy szarpnie i zatelepie.
Nurtuje mnie ten sterownik. Jest jakaś reguła kiedy pada? Przy jakimś przebiegu?
roki
 
-#USER
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 lutego 2016, 22:16
Województwo: Podkarpackie
Imie: roki
Auto: Opel astra g
Silnik: z18xe
Pojemność: 1800

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez jokeros » 18 lipca 2016, 22:49

Może ty go po prostu przyduszasz bo nie umiesz zbytnio się nim poslugiwac tym wozem,cos w desen jakbys się przesiadł z diesla w którym ruszasz bez gazowni.
Sterownik można sprawdzić po vinie w aso np. jaki powinien być zamontowany i będziesz spokojniejszy.Powiedza ci a ty sobie porównasz numerki wtedy.
Regul na ich wymiane jest minimum dwie,przebieg i wiek.A te dwie reguly już obowiazuja twój woz.
jokeros
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1205
Dołączył(a): 5 stycznia 2009, 23:00
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309

Re: Nie do końca równa praca silnika

Postprzez roki » 19 lipca 2016, 17:13

Co do reguł to obowiązuje mnie jedna - wiek. Auto ma 117 tys km przebiegu.
Wcześniej jeździłem benzyną.

Dziś auto było na kompie i był jeden błąd - sonda lambda. Ta za katalizatorem. Błąd dał się usunąć. Ogólnie parametry tej sondy są w normie i ciężko było powiedzieć osobie sprawadzającej czy na pewno winna jest ta sonda.

Co do objawu, że czasem nie zaskoczy od pierwszego to dowiedziałem się że winowajcą jest czujnik położenia wałków rozrządu. Możliwe to???
roki
 
-#USER
 
Posty: 12
Dołączył(a): 19 lutego 2016, 22:16
Województwo: Podkarpackie
Imie: roki
Auto: Opel astra g
Silnik: z18xe
Pojemność: 1800

Następna strona

Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość