Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Błąd EGR, Kontrolka Check Engine

Postprzez robsson86 » 21 kwietnia 2016, 08:25

Witam. Jeżdżę Oplem Astra G 2.0 DTI. Ostatnio co jakiś czas na wolnych obrotach świeciła mi się kontrolka Check Engine. Po dodaniu gazu jednak gasła i czasem włączała się ponownie w czasie jazdy, a czasem już nie pojawiał się żaden problem. jednak podczas świecenia następował wyraźny spadek mocy, tak jakby nie włączała się turbina. Problem ustępował po zgaśnięciu kontrolki.
Kiedyś na taki objaw pomagało "przepalenie" EGR, czyli jazda na wysokich obrotach przez około 5 minut, jednak teraz nie zdaje to już egzaminu.

Wczoraj byłem wymienić olej wraz z filtrem paliwa i oleju. Okazało się też że miałem wyciek oleju którego nie zauważyłem (plam nigdzie nie widziałem pod autem wcześniej) i w silniku było tylko około 2L oleju.
Po wymianie i dopełnieniu do 5,5 L zauważyłem dziwny objaw. Kontrolka świeci się teraz prawie cały czas, zapala się niezależnie od obrotów i gaśnie raczej rzadko i na krótko, po czym znów się włącza.

Podłączenie do komputera pokazało uszkodzenie Zaworu Recyrkulacji Spalin - czyli EGR.

Czy jest możliwe żeby teraz po dopełnieniu oleju zawór był np. bardziej zalewany i dlatego objawy się nasiliły, albo może może jakiś inny czujnik był zalewany?

Jakie macie propozycje co może być przyczyną i od czego zacząć sprawdzanie części? Czyścić, czy wymieniać EGR, albo zacząć może od czegoś innego?
robsson86
 
-#USER
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21 kwietnia 2016, 08:06
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Imie: Robert
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTI
Pojemność: 2.0

Re: Błąd EGR, Kontrolka Check Engine

Postprzez Gaw0r » 21 kwietnia 2016, 12:08

Olej nie ma nic do tego... Zdejmij egr i go porządnie wyczyść.
Gaw0r
 
ModTeam
 
Avatar użytkownika

Posty: 713
Dołączył(a): 13 marca 2010, 04:02
Lokalizacja: Łódź
Województwo: Łódzkie
Imie: Kuba
Numer klubowy: P019
Auto: Opel
Silnik: Z17dth
Pojemność: 1.7
Telefon: 881712753

Re: Błąd EGR, Kontrolka Check Engine

Postprzez robsson86 » 21 kwietnia 2016, 12:44

No też wydaje mi się to najlepszym wyjściem, chociaż zdziwiło mnie to czemu przed wymianą było inaczej niż zaraz po.
robsson86
 
-#USER
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21 kwietnia 2016, 08:06
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Imie: Robert
Auto: Astra G
Silnik: 2.0 DTI
Pojemność: 2.0

Powrót do Silnik i osprzęt

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość