Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez mateuszws » 7 września 2016, 10:57

sylwesters7 napisał(a):mateuszws, nic nie zmieniam na razie, poczekam aż któryś padnie bo dostępność części jak narazie taka sobie.


powiem Ci że co do niektórych to ciężko dostać, nie wiem jak to można już tego nie produkować przecież jeszcze nie tak stare auta, a do starszych jest więcej dostępnych części jak do tych. :566: :567:
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez Niko » 7 września 2016, 15:17

Skoro brak części to nie lepiej sobie dobrać coś takiego z sylikonu i mieć spokój ?
Niko
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 615
Dołączył(a): 27 marca 2011, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Audi A6 C5
Silnik: AJK 2.7T
Pojemność: 2671

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez sebo14_92 » 7 września 2016, 15:29

Ciekawe czy w przeszłości nie poszedł olej do płynu bo trochę dziwne, że wszystkie węże się rozpuszczają
sebo14_92
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 764
Dołączył(a): 25 października 2010, 16:25
Lokalizacja: Mława
Województwo: Mazowieckie
Imie: Sebastian
Auto: Astra G Coupe
Silnik: z/y32se
Pojemność: 3175 cm3

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez Sylwesters7 » 7 września 2016, 15:35

sebo14_92, w moim przypadku raczej nie ale ogólnie węże u mnie wyglądają na dość zmęczone. U brata w lelu jest podobnie. Z drugiej strony mają już te 10 lat i ciężko aby były w stanie idealnym. Z drugiej strony w astrze f były w znacznie gorszym stanie i nadal jeżdżą bez problemu. Widziałem węże w asterce Karola i były w podobnym stanie. Ten typ chyba tak ma.
Sylwesters7
 
ModTeam
 
Avatar użytkownika

Posty: 2019
Dołączył(a): 29 czerwca 2012, 06:58
Lokalizacja: Tarnogród
Województwo: Lubelskie
Imie: Sylwester
Numer klubowy: K047
Auto: Astra TT
Silnik: z20ler
Pojemność: 2000
Telefon: 693 241 000

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez sebo14_92 » 7 września 2016, 15:56

Oszczędność i ekologia dają o sobie znać ;)
sebo14_92
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 764
Dołączył(a): 25 października 2010, 16:25
Lokalizacja: Mława
Województwo: Mazowieckie
Imie: Sebastian
Auto: Astra G Coupe
Silnik: z/y32se
Pojemność: 3175 cm3

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez mateuszws » 7 września 2016, 16:37

Niko napisał(a):Skoro brak części to nie lepiej sobie dobrać coś takiego z sylikonu i mieć spokój ?


Wolę kupić ori i mieć spokój na dalszy czas.

sebo14_92 napisał(a):Ciekawe czy w przeszłości nie poszedł olej do płynu bo trochę dziwne, że wszystkie węże się rozpuszczają


hmm mam go tu w PL od Niemca, sprawdzałem jego historię w ASO i niby nie było nic robione w silniku, chyba, że robił gdzieś u jakiegoś "Janusza" w garażu i nie wbite w historie, ale nie wydaje mi się :P

sebo14_92 napisał(a):Oszczędność i ekologia dają o sobie znać ;)


Dokładnie, bo w AF nigdy takiego przypadku nie miałem.

Udało się znaleźć ostatnia sztukę, aż w Opolu (brawo dla Nich :) ), dziwne że nie mają spójnych systemów do części na PL jak mają nawet dostęp do Niemieckich magazynów jak mówili przez tel. że już braki na wszystkich magazynach, chyba że nasze ASO na Podkarpaciu w Rzeszowie i w Stalowej Woli tak potrafi szukać :P
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez GOREK » 7 września 2016, 19:46

Karolowi węże wodne strzelały jak się okazało z powodu uszczelki pod głowicą...
GOREK
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 7593
Dołączył(a): 15 listopada 2005, 21:44
Lokalizacja: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Grzesiek
Numer klubowy: K004
Auto: Astra Camo
Silnik: X18XE1
Pojemność: 1800
Telefon: 506 130 003

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez Sylwesters7 » 7 września 2016, 19:49

GOREK, ale widać było że są już nie pierwszej świeżości bo strzeliło na załamaniu.
Sylwesters7
 
ModTeam
 
Avatar użytkownika

Posty: 2019
Dołączył(a): 29 czerwca 2012, 06:58
Lokalizacja: Tarnogród
Województwo: Lubelskie
Imie: Sylwester
Numer klubowy: K047
Auto: Astra TT
Silnik: z20ler
Pojemność: 2000
Telefon: 693 241 000

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez mateuszws » 8 września 2016, 13:50

GOREK napisał(a):Karolowi węże wodne strzelały jak się okazało z powodu uszczelki pod głowicą...


Dzięki ;) , skontaktuje się z nim o porównamy, może jakieś wspólne objawy były
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez gokarol » 9 września 2016, 06:17

Dla mnie objaw ten sam co u mnie - uszczelka. Na początku stawiałem na starość tych węży bo innego pomysłu nie miałem. Płynu ubywało a nie było widać miejsca wycieku.
Okazało się, że kompresja szła do wody i po prostu strzelało wszystko po drodze. Najpierw rozszczelniła się pompa wody elektryczna, wspomagająca - kapało na osłonę pod silnikiem więc tego nie widziałem. 400 zł nowa.
Potem strzelił ten gruby wąż co od chłodnicy idzie. Dałem nowy. Potem strzelił ten który do zbiorniczka wchodzi - dokładnie takie same dziury jak u Ciebie.
Chłopaki mi zrobili test płynu na obecność spalin i wyszło jednoznaczne. Po rozebraniu silnika ewidentnie było widać gdzie dmucha.
Tak więc dla mnie to jest kopiuj/wklej jak u mnie. Dodatkowo po wyłączeniu silnika ciągle mi płyn powracał do zbiornika i było słychać bulgotanie w wężach. Nielogiczny objaw, wyłączasz silnik to jest cisza a nie że coś tam pływa dalej. Ale to ciśnienie było na tyle duże, że po prostu musiało gdzieś uciec po wyłączeniu silnika. To co musiało się tam dziać przy jeździe i obciążeniu...
Wg mnie na 99% to co u mnie, to co chłopaki piszą to takie łudzenie się jak było o mnie ;)
Węże same w sobie są z wyglądu stare i miękkie i mogą faktycznie strzelać, ale ojciec ma ten sam rocznik astre i najechane prawie 100 tys więcej i nic mu nie pęka...
Jak podsumuję z wężami, pompą i późniejszą robotą to zabawa kosztowała ok 2500 zł
gokarol
 
Zarząd
 
Avatar użytkownika

Posty: 10000
Dołączył(a): 4 czerwca 2005, 08:34
Lokalizacja: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Imie: Karol
Silnik: Z20LER
Pojemność: 2.0

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez mateuszws » 9 września 2016, 09:38

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :564:

U mnie właśnie też słychać bulgotanie po zgaszeniu silnika, płynu za bardzo nie ubywa ale zawsze coś, co jakiś czas dolewałem, aż do pęknięcia :/

Węże wszystkie wymieniłeś?

kur** to mikołaja w tym roku nie będzie :542: :544: :545: :669:
Ostatnio edytowano 12 września 2016, 21:12 przez KucaQ, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie cytuj postów poprzedzających w całości.
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez gokarol » 9 września 2016, 10:06

mateuszws napisał(a):Węże wszystkie wymieniłeś?

Nic dodatkowo nie wymieniłem. Od remontu zrobiłem 4 tys km i jest spokój i cisza. Podejrzewam, że gdyby nie ta uszczelka to żaden wąż by nie strzelił. Sobie po prostu wmawiałem, że one są stare.
gokarol
 
Zarząd
 
Avatar użytkownika

Posty: 10000
Dołączył(a): 4 czerwca 2005, 08:34
Lokalizacja: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Imie: Karol
Silnik: Z20LER
Pojemność: 2.0

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez mateuszws » 11 września 2016, 15:41

W takim razie pozostaje mi szukać ogarniętego mechanika, jak już ściągać głowicę to i rozrząd od razu nowy pasuje założyć i spokój będzie na dłużej, trzeba na pewno szykować 2000 zł. :/
mateuszws
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 967
Dołączył(a): 24 listopada 2007, 20:28
Lokalizacja: Leżajsk/Wierzawice
Województwo: Podkarpackie
Imie: Mateusz
Auto: Opel AF i AH
Silnik: C18XE i Z20LEL
Pojemność: 1.8 i 2.0T
Telefon: 880-016-605

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez sebo14_92 » 11 września 2016, 16:10

Najpierw sprawdz czy masz spaliny w plynie
sebo14_92
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 764
Dołączył(a): 25 października 2010, 16:25
Lokalizacja: Mława
Województwo: Mazowieckie
Imie: Sebastian
Auto: Astra G Coupe
Silnik: z/y32se
Pojemność: 3175 cm3

Re: Zassany wąż do chłodnicy

Postprzez ROGU » 1 listopada 2016, 22:01

Sory za odgrzanie kotleta.

Wymień termostat i problem zniknie.
Dodatkowo dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.
Zasysanie węża często występuje w X16XE1, Z16/18XER itp.
ROGU
 
VIP
 
Avatar użytkownika

Posty: 2054
Dołączył(a): 25 maja 2005, 23:44
Lokalizacja: Warszawa - Sadowne
Województwo: Mazowieckie
Imie: Piotr
Auto: Astra F / Zafira B
Silnik: C20XE / X18XER
Pojemność: 2000 / 1800
Telefon: 535636100

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Chłodzenie silnika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość