Zaloguj    Zarejestruj

alternator

Moderatorzy: ModTeam, Zarząd

  • Autor
    Wiadomość

alternator

Postprzez borsuk » 23 sierpnia 2017, 09:15

w mojej Astrze w okresie 7 lat żywota dokonał właśnie trzeci alternator, jest brak jakiegokolwiek ładowania. czy to może być wyłącznie wina chińszczyzny wkładanej w alternatory, czy też jest możliwość, że w aucie coś ten alternator obciąża, przez co skraca jego żywotność?
borsuk
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 649
Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 10:23
Lokalizacja: Łódź

Re: alternator

Postprzez Sylwesters7 » 23 sierpnia 2017, 11:29

borsuk, dziwne ja mam dwie astry 2005 i 2007. W dwóch altek działa od nowości bez problemów i jak już to zużywają się szczotki ale jako tako to nie słyszałem aby tak nagminie padały altki w h
Sylwesters7
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 2132
Dołączył(a): 29 czerwca 2012, 05:58
Lokalizacja: Biłgoraj
Województwo: Lubelskie
Imie: Sylwester
Numer klubowy: K047
Auto: Seat Leon
Silnik: BWJ
Pojemność: 2000
Telefon: 693 241 000

Re: alternator

Postprzez Joszi » 25 sierpnia 2017, 18:52

Ogólnie chińszczyzna na pewno ma na to wpływ bo szybko siada. Czasem lepiej kupić sprawną ori używkę nie regenowaną.
Posprawdzaj też masy i przewody zasilania pod względem przejść bo jak są słabe to też przyśpieszają awarię
Zmierz ładowanie na klemach a potem bezpośrednio z wyjścia alternatora, a masę weź z silnika. Powinieneś mieć nie różniące sie za bardzo pomary. Jak są duże różnice to szukaj przyczyny
Joszi
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 2158
Dołączył(a): 21 listopada 2005, 23:01
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: alternator

Postprzez tombo77 » 24 października 2017, 18:06

Podczepię się pod temat :)
Panowie pomóżcie bo już ręce opadają :?
Alternator sprawdzony w dwóch warsztatach. Oba stwierdziły że jest ok,na stole atlek działa bez zarzutu, a ładowanie przy obciążeniu w samochodzie poniżej 12v.

https://www.youtube.com/watch?v=B6fjnIK ... e=youtu.be

Czy może ktoś sprawdzić czy ma tak samo?
Czy to normalne? Wydaje mi się że nie.
Wynik identyczny na alternatorze jak i na wyświetlaczu czy klemach akumulatora.
tombo77
 
-#USER
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 października 2017, 18:03
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: DTH
Pojemność: 1,7

Re: alternator

Postprzez rafix-r8 » 24 października 2017, 18:15

ale to przy starcie ? czy na odpalonym silniku? czy chwilę po starcie na odpalonym silniku i przy włącząnych światłach?
zrób ze 20km i wtedy sprawdz ładowanie
podmień altek na jakiś inny
rafix-r8
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 603
Dołączył(a): 21 stycznia 2009, 09:31
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Re: alternator

Postprzez tombo77 » 24 października 2017, 18:21

Niestety nie mam innego altka. Wyniki porównywalne czy to na zimnym czy na rozgrzanym np: po trasie silniku.
tombo77
 
-#USER
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 października 2017, 18:03
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: DTH
Pojemność: 1,7

Re: alternator

Postprzez Joszi » 25 października 2017, 10:02

jak masz ładowanie na alternatorze ok a na akumulatorze już kiepsko to szukaj winy w okablowaniu auta. Ja tak miałem w astrze f. Bezpośrednio na alternatorze 14,4v a już jak podłączyłem miernik pod akumulator to pokazywało 12,8v. W moim przypadku winą był przewóz masowy idący z silnika na karoserię.

przede wszystkim weź miernik i podłącz go tak by plus wziąć z akumulatora a masę bezpośrednio z silnika. Jak ładowanie podskoczy to masz coś nie tak z masą.
Jeżeli powyższa próba nic nie da to weź kabel rozruchowy podłącz go na wyjście ładowania z alternatora i do plusowej klemy. Wtedy sprawdź ładowanie na akumulatorze. Jak podskoczy to szukaj przyczyny w kablu zasilającym.

Jak jedna i druga metoda nic nie da to do głowy przychodzi mi tylko podmiana akumulatora.

Nie jestem elektrykiem, ale w ten sposób udało mi się zdiagnozować słabe ładowanie moim aucie.
Joszi
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 2158
Dołączył(a): 21 listopada 2005, 23:01
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: alternator

Postprzez tombo77 » 25 października 2017, 11:17

Joszi napisał(a):jak masz ładowanie na alternatorze ok a na akumulatorze już kiepsko to szukaj winy w okablowaniu auta. Ja tak miałem w astrze f. Bezpośrednio na alternatorze 14,4v a już jak podłączyłem miernik pod akumulator to pokazywało 12,8v. W moim przypadku winą był przewóz masowy idący z silnika na karoserię.


tombo77 napisał(a):Wynik identyczny na alternatorze jak i na wyświetlaczu czy klemach akumulatora.
Joszi napisał(a):przede wszystkim weź miernik i podłącz go tak by plus wziąć z akumulatora a masę bezpośrednio z silnika. Jak ładowanie podskoczy to masz coś nie tak z masą.
Jeżeli powyższa próba nic nie da to weź kabel rozruchowy podłącz go na wyjście ładowania z alternatora i do plusowej klemy. Wtedy sprawdź ładowanie na akumulatorze. Jak podskoczy to szukaj przyczyny w kablu zasilającym.

Jak jedna i druga metoda nic nie da to do głowy przychodzi mi tylko podmiana akumulatora.

Nie jestem elektrykiem, ale w ten sposób udało mi się zdiagnozować słabe ładowanie moim aucie.

Sprawdzę i dam znać.Dzieki
tombo77
 
-#USER
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 października 2017, 18:03
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: DTH
Pojemność: 1,7

Re: alternator

Postprzez tombo77 » 25 października 2017, 14:36

Własnie elektronik samochodowy zasugerował mi że może mam problem ze sterownikiem silnika. Jedyne błędy które mam to
P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

I tenże pedał gazu czasami przestaje działać. Czyszczenie styków i kostek nie pomaga.
tombo77
 
-#USER
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 października 2017, 18:03
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: DTH
Pojemność: 1,7

Re: alternator

Postprzez Sylwesters7 » 25 października 2017, 17:09

Z tym pedałem gazu i jego błędami to wywala go przy każdej byle usterce także tym bym się nie sugerował. Jak by co to mam sprawny pedał gazu bo mi też wywalało i zmieniłem pedał bez efektu dopiero jak mi uec padł to problem znikł
Sylwesters7
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 2132
Dołączył(a): 29 czerwca 2012, 05:58
Lokalizacja: Biłgoraj
Województwo: Lubelskie
Imie: Sylwester
Numer klubowy: K047
Auto: Seat Leon
Silnik: BWJ
Pojemność: 2000
Telefon: 693 241 000

Re: alternator

Postprzez tombo77 » 25 października 2017, 17:35

Sylwesters7 a co się stało z twoim euc? Jak padło?


Edit: Dodatkowe połączenia uziemienie i plus do altka nic nie dały. Akumulator sprawdzony w serwisie i sprawny.
Ostatnio edytowano 25 października 2017, 19:53 przez Sylwesters7, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie pisz posta pod postem. Użyj opcji edytuj
tombo77
 
-#USER
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 października 2017, 18:03
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: DTH
Pojemność: 1,7

Re: alternator

Postprzez Sylwesters7 » 25 października 2017, 19:55

tombo77, u mnie świrowało ładownie, czasami nie chciały działać wycieraczki, czujnik temperatury zewnętrznej świrował i wkońcu aż cała elektronika pod maską zdechła i po wymianie UEC wszystko działa jak należy
Sylwesters7
 
Przyjaciel
 
Avatar użytkownika

Posty: 2132
Dołączył(a): 29 czerwca 2012, 05:58
Lokalizacja: Biłgoraj
Województwo: Lubelskie
Imie: Sylwester
Numer klubowy: K047
Auto: Seat Leon
Silnik: BWJ
Pojemność: 2000
Telefon: 693 241 000

Re: alternator

Postprzez tombo77 » 27 października 2017, 18:45

Hej dziś miałem znowu problem z pedałem gazu.
Za Chiny nie chciał zadziałać i w akcie wściekłości uderzyłem ręką w UEC i pedał zaczął działać.
Sylwesters7 - kupiłeś nowy UEC czy jakąś używkę? Jakie koszty poniosłeś?
Wymieniłeś tylko górę (element w który wtyka się bezpieczniki)? Czy całość?
Trzeba mieć UEC wylogowane?
tombo77
 
-#USER
 
Posty: 6
Dołączył(a): 24 października 2017, 18:03
Województwo: Zachodniopomorskie
Imie: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: DTH
Pojemność: 1,7

Powrót do Elektryka/Elektronika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron