Zaloguj    Zarejestruj
  • Autor
    Wiadomość

Prawidłowa temperatura silnika 1.4 turbo a14net

Postprzez piotrek23065 » 19 października 2016, 20:41

Witam

Mam taki mały problem z układem chłodzenia. :566: Wentylator chłodnicy załącza dopiero gdy temperatura osiąga 108 stopni. Czy to jest w porządku ? :549: Czy wentylator nie za poźno załącza ? Układ chłodniczy gotuje , wcześniejsze objawy były i zostały wymienione ( króciec i wtyczka od węża były pękniete ) Na liczniku wskazuje cały czas temp na 90 stopni , ale okazuje że wcale nie jest prawdą. Podpięty pod komp wskazywał 104 stopni , sięgał az do 110 stopni i w tym czasie załączał wentylator.

Silnik to a14net 1.4 turbo 140km

Czy ktoś z was osób ma tak samo ? Czy to tak jest normalnie? Proszę o odpowiedzi
piotrek23065
 
-#USER
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24 lipca 2016, 21:40
Województwo: Podlaskie
Imie: Piotr
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Pojemność: 1399

Re: Prawidłowa temperatura silnika 1.4 turbo a14net

Postprzez jokeros » 25 października 2016, 23:14

Norma dzisiejszych wozów
jokeros
 
-#USER
 
Avatar użytkownika

Posty: 1204
Dołączył(a): 6 stycznia 2009, 00:00
Lokalizacja: Mielec--->Tarnów
Województwo: Podkarpackie
Imie: Daniel
Auto: DS4
Silnik: RHD++
Pojemność: 2.0
Telefon: 505541309

Re: Prawidłowa temperatura silnika 1.4 turbo a14net

Postprzez piotrek23065 » 27 listopada 2016, 18:03

Akurat to prawda , nie wiedziałem że w nowych autach mają takie wysokie temperatury. W aso też potwierdzili. Bałem się że w takich temperaturach by się roztopił plastik :D
piotrek23065
 
-#USER
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24 lipca 2016, 21:40
Województwo: Podlaskie
Imie: Piotr
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 turbo
Pojemność: 1399

Re: Prawidłowa temperatura silnika 1.4 turbo a14net

Postprzez KaMYk » 27 listopada 2016, 21:24

Są plastyki, które wytrzymują i 200 st. C

Co do temperatur, to tak jest, pod większym obciążeniem układ zmienia zakres pracy na 95 st. C.
No i nie jest to wynalazek z astry J i silnika 1,4NET, taki układ sterowania chłodzeniem był już w astrach g stosowany.

Budowa, działanie i sterowanie elektroniczne termostatu.
Silniki benzynowe są wyposażone w termostat lekkiej konstrukcji z tworzywa sztucznego. Podłączenie termostatu jest identyczne dla wszystkich silników trzeciej generacji. Wykorzystanie plastikowej obudowy modułu termostatu miało znacznie poprawić krążenie płynu chłodzącego.

Za pomocą termostatu z trójwymiarową regulowaną charakterystyką kształtują się różne temperatury robocze płynu chłodzącego, które odpowiadają za pracę silnika z obliczeniem wydatku paliwa, mocy wyjściowej i czasu pracy.

Przy powiększeniu temperatury płynu ochładzającego w trybie częściowego obciążenia systemu kontroli temperatury silnika zmniejsza się średnie ciśnienie tarcia i utrata ciepła przez ścianki, co pozwala obniżać wydatek paliwa.
Istnieją dwa poziomy temperaturowe termostatu:

105 °C – poziom temperatury płynu chłodzącego na biegu jałowym i średnich obciążeń. Jest on regulowany za pośrednictwem elementu rozszerzalnego termicznie w termostacie.

90 °C – poziom temperatury płynu chłodzącego dla przeciętnych i pełnych obciążeń. Jest on regulowany przez elektryczny element grzewczy za pośrednictwem sygnału z układu regulacji temperatury w układzie sterowania silnikiem.

Korekta jest funkcją prędkości obrotowej silnika, obciążenia i przekazywania wybranej temperatury.
Zakres temperatury cieczy chłodzącej do 105 ° C (na biegu jałowym i średnich obciążeń) jest sterowany termostatem za pomocą elementu rozszerzalnego termicznie.
Zakres temperatury cieczy chłodzącej do 95 ° C (dla przeciętnych i pełnych obciążeń) jest regulowany przez dodatkowy elektryczny element grzejny rozszerzający się. Podgrzewacz uruchamiany jest przez system kontroli temperatury, element przedłużający nagrzewa tak, że termostat otwiera się, gdy temperatura wzrasta.
Zakresy temperatury cieczy chłodzącej są regulowane w zależności od prędkości obrotowej silnika, obciążenia silnika, wyboru biegów i temperatury otoczenia.
KaMYk
 
Klubowicz
 
Avatar użytkownika

Posty: 1326
Dołączył(a): 21 marca 2015, 06:57
Lokalizacja: Płock
Województwo: Mazowieckie
Imie: Krzysztof
Numer klubowy: K056
Auto: Astra J
Silnik: A20DTH
Pojemność: 2.0 CDTI
Telefon: 691999765

Re: Prawidłowa temperatura silnika 1.4 turbo a14net

Postprzez cypazy » 13 lutego 2018, 19:34

Witam . Ja również mam podobny problem .Brak drugiego obiegu termostat nie otwiera się . :/
cypazy
 
-#USER
 
Posty: 1
Dołączył(a): 13 lutego 2018, 19:05
Województwo: Mazowieckie
Imie: Cezary
Auto: ASTRA J
Silnik: 1,4 TURBO
Pojemność: 1,4

Powrót do Chłodzenie silnika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość