...::: Astra Tuning Team :::...
Forum klubu Astra Tuning Team

Modyfikacje silnika - Filtr odmy

SPIDER - 14 Marzec 2008, 15:07
Temat postu: Filtr odmy
Do czego sluży? Polepsza osiągi? Jak dobrze go zamontować, gdzie kupić/jaka firma? No i co wtedy z wlotem do kolektora ssącego, jak to zatkac jesli wogule zatykać...
BoLo GSI - 14 Marzec 2008, 15:10

siemka. ja mialem w sowim silniczku c20xe taki filtr. Niby zadna roznica Bynajmniej ja tak odczulem. Ale zdemontowealem go poniewaz nie mialem gdzie go dokladnie zamontowac. Filtr montujesz na wezku ktory idie od pokrywy zaworow . Montujesz jakos w polowie i tyle. Jak chcesz to moge sprzedac swoj. Ja placilem z przysylka na allegro jakies 35 zł. Po 2 tygodniach go zdiolem. Pozdroo :)
GOREK - 14 Marzec 2008, 15:41

SPIDER napisał/a:
Do czego sluży? Polepsza osiągi?

Mi sie wydaje ze to jest tylko "efekt wizualny", niema wpływu na osiągi.
Też czciałem to zakładać dla wyglądu ale odechciało mi sie :P

Pozdro GOREK

SPIDER - 14 Marzec 2008, 15:58

No własnie ale teraz nawet o efekt wizualny by chodziło, planuje montarz wkładki filtra K&N wiec to nie bedzie zmiana na stożek, ale zastanawiam sie czy akurat ten filtr czegoś nie zmieni-nie popsuje :566: no i jak zamotać, żeby ładnie zatkać ten otwór przy "grzybku" od kolektora ssacego/przepustnicy...

Bolo a jaki masz kolor i ile byś chciał z przesyłką już?

BoLo GSI - 16 Marzec 2008, 14:33

ja mam czerwony nie wiem jakies 20 zł z przesyłka.
_Damiani_ - 16 Marzec 2008, 21:04

No to może ja, założyłem storzek i filtr odmy w sobote, co daje filtr na odme, różnicy sie niby nie odczuje, ale spod pokrywy zaworów dmucha ci powietrze, które sie skrapla , czyli w połaczenieu z jakimis resztkami oleju i chłodnym powietrzem z dolotu do kolektora bedzie ci tworzyło "masło" w samym wężyku i przy przepustnicy. Tak wiec wydaje mi sie że coś daje, przynajmniej nie bedziesz miał zwrotnego, ciepłego powietrza na dolocie z resztkami oleju które syfią sam kolektor, no i wyglada fajnie, jak bede miał chwilke to wrzuce fotke jak to wyglada u mnie. A zaslepienie samego wlotu po odmie, po prostu wkręc odpowiednio duża śrubę na silikonie temperaturowym.
SPIDER - 18 Marzec 2008, 19:52

bolo wrzuc fotki to pomysle o handlu :)
BoLo GSI - 19 Marzec 2008, 09:16

SPIDER, spoko,postaram sie nawet dzisjaj :)

[ Dodano: 19 Marzec 2008 ]
o to fotki ;


[ Dodano: 19 Marzec 2008 ]



[ Dodano: 19 Marzec 2008 ]
troche sie wygiol ale ejst dobry bo mialem go w schowku i był przycisnieety pudełkiem od plyt.

SPIDER - 21 Marzec 2008, 21:38

Wszystko fajnie i wiem że by działał, ale takiego zdeformatowanego to ja nie potrzebuje :/ Sprubuj może go naprostować...
_Damiani_ - 24 Marzec 2008, 17:50

Spider W FeuVercie (chyba dobrze napisałem :P ) kupiłem taki filterek za 19zł nówke, looknij tam, albo do norAuto bo mieli ostatnio wyprzedaż takich filtrów przynajmniej na sląsku tak było.
SPIDER - 25 Marzec 2008, 18:15

glupie pytanko ale jaka jest srednica, bo sa 9,12,25 mm, i nie wiem jaka do astry pasuje?
_Damiani_ - 29 Marzec 2008, 11:07

Tak to u mnie wyglada, jeszcze nie ułozone, ale narazie nie mam czasu sie tym zajac


SPIDER - 16 Kwiecień 2008, 16:08

Wszystko niby fajnie ale teraz się zastanawiam, przecież filtry sa od zasysania powietrza, a odmą to powietrze ze smiciami jest raczej wydmuchiwane ze silnika. Wiec czy on raczej nie pwinien byc zamontowany od strony kolektora ssacego? Druga sprawa Damian widze, że ty masz go zamontowanego na rurce, moj w nią wchodzi, czy to jakaś róznica? No oprucz oczywiście przekroju i Fi.
boombel - 16 Kwiecień 2008, 16:17

moim zdaniem ten filtr odmy daje tyle co nic, raczej to tylko kwestia wygladu nic wiecej
SPIDER - 16 Kwiecień 2008, 17:02

Tyle to ja wiem :568:
_Damiani_ - 17 Kwiecień 2008, 20:03

U mnie jest na wężytku bo przy samym silniku nie mam miejsca bo tam jest listwa.
boombel - 18 Kwiecień 2008, 06:44

SPIDER napisał/a:
Tyle to ja wiem :568:


jak tyle wiesz to po co tu zachodzic w glowe jak ma byc zamontowany ;)

wesolek - 18 Kwiecień 2008, 08:46

Od strony kolektora powinno byc (musi być) albo zatkane albo zalozony tez filtr. W sumie to tą konstrukcje ciezko nazwac filtrem odmy bo inaczej to powinno wygladac. Nie pamietam kto dkladnie ale z autokacika( azja?) robil prawdziwy filtr odmy. polega on na tym ze zaklada sie puszke na przewodzie od silnika do dolotu. W srodku tej puszki jest siatka zatrzymujaca i zbierajaca te opary oleju. Co jakis czas trzeba ta puszke wyczyscic. Dzieki temu opary te nie leca do dolotu i nie zasyfiaja go. Jak jeszcze niektore silniki maja zawory EGR ktore sie nagminnie zsyfiaja to napewno ta konstrukcja pomoze.
SPIDER - 19 Kwiecień 2008, 10:31

Boombel chce sie tylko dowiedziec czy nie lepiej go zamontowac od strony kolektora, bo 2 filtry to wygladaloby jak kupa ;(
A to o czym mówisz wesolek to na allegro sie nazywa separator, gdzies widziualem to na jakims x18xe

_Damiani_ - 21 Kwiecień 2008, 09:59

A wygląda to tak:

http://www.allegro.pl/ite..._8_2_0_16v.html

SebolHB - 6 Styczeń 2010, 20:26

SPIDER napisał/a:
glupie pytanko ale jaka jest srednica, bo sa 9,12,25 mm, i nie wiem jaka do astry pasuje?


odkopie.. :D związku że zimno.. i nie posiadam garażu żeby zmierzyć to wkońcu ile ma mieć średnicy ten filtr odmy? :564: dostępne są: 9, 12, 15,18, 20, 25mm

bgamal - 27 Marzec 2010, 17:05

NORAUTO KOSZT 16ZŁ
RoniN_ - 16 Grudzień 2012, 14:52

Odswieze kotleta, czy moge poprostu zatkac wylot do odmy po obu stronach?? Tzn od pokrywy zaworow i od wlotu powietrza ?
SPIDER - 16 Grudzień 2012, 16:39

Mozesz, z tym,że wtedy ten syf zostanie pod pokrywa, wiec lepiej jak bedzie w jakiejs rirce sie zbierał-która zawsze mozna wyczyscic
wojtason - 16 Grudzień 2012, 20:59

ja mam waz odmy puszczony gdzies w dol i nie ma problemu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group